Befejezte az S-osztály felújítását a Mercedes-Benz. Korábban már beszámoltunk arról, hogy a hibrid modell megjelenésével párhuzamosan a hagyományos modellek kisebb ráncfelvarráson estek át, majd írtunk arról, hogy elérhető lett hozzájuk az új AMG-optikai csomag. Az S-osztály azonban nem lenne teljes a sportváltozatok nélkül, az AMG el is készítette járművei felfrissített variánsait. Megérkeztek az új S63 és S65 AMG modellek.
Drasztikus újítás nem történt, a kocsik átrajzolt hűtőmaszkkal készülnek, ugyanakkor a sportos formázású lökhárítók nagyon hasonlóak, mint eddig, az újdonság az oldalsó részükön található két kis levegőnyílás. Sokkal könnyebb felismerni az új AMG modelleket a LED-es nappali fényről, illetve a szintén diódás hátsó lámpatestekről. Ugyanitt az idei évtől a diffúzor középső részét a karosszériával megegyező színűre fényezik.
Továbbra sem hiányoznak a négy darab krómozott kipufogóvég és a méretes felnik a luxusautókról. Az S63 AMG-re 19, a S65-re 20 colos abroncsok kerülnek. Szélességük mindkét esetben ugyanolyan: elöl 255, hátul 275-ös.
Lényegében azonban ugyanazokról az autókról van szó, mint korábban, hiszen a motorokat érintetlenül hagyták. Minek is piszkálták volna? Már a gyengébben szereplő 6,2 literes V8-as is 525 lóerős, nyomatéka 630 Nm. Ezzel a hatalmas luxusautó simán megver számos sportkocsit, hiszen mindössze 4,6 másodperc alatt gyorsul százra.
Ennél is gyorsabb testvére, az 4,4 másodperc alatt hagyja el a százas tempót. 6,0 literes biturbó motorja 612 lóerőt présel ki magából, miközben a nyomaték eléri az 1000 Nm-t. Mi az hogy, tudna többet is, de a hajtást védeni kell. Nem véletlen, hogy ebben még a régebbi, de nagyon durv,a ötfokozatú AMG váltó szerepel, míg az S63 AMG-vel elbír az újabb fejlesztésű hétfokozatú.
A két autó végsebessége 250 km/óra, elektronikusan korlátozva. Persze ez arra jó, hogy újabb összegek vándoroljanak a cég kasszájába a dúsgazdagoktól, amiért kikapcsolják a tiltást.
Annak ellenére, hogy a motorok lényegében változatlanok, némi módosítással sikerült a fogyasztásukat s így a károsanyag-kibocsátásukat 3 százalékkal csökkenteni. Azért aki takarékos S-t keres, ne ezeket vegye.
Továbbra is az aktív felfüggesztés AMG által sportosabbra hangolt változata kerül a járművekbe, nagyobb kanyarstabilitást, jobb útfogást eredményezve. A vezetési élményt változó áttételű kormányzás és nagy teljesítményű fékrendszer segíti. Utóbbinál az új menetstabilizáló rendszer segítségével még hatékonyabb a fékerőelosztás kanyarban a külső és a belső kereke között. Ugyanakkor újdonságként a rendszer már képes kiküszöbölni az oldalszél okozta kellemetlen hatásokat.
Ám nemcsak ez, de a Mercedes összes új elektronikai megoldása bekerül az AMG-modellekbe is, így a gyalogosokat felismerő éjjellátó rendszer, az adaptív fényszórók, a sávtartó rendszer stb. is.
Az új modellek 2009 júniusában kerülnek piacra. Addig meg kell elégedni a jelenlegi kínálattál. Az S63 AMG normál változata 43 millió forintba kerül, míg a nyújtott kivitelért 45-öt kérnek, a csak hosszú tengelytávval készülő S65 AMG-ért viszont nem kevesebb, mint 67 millió forintot kell kifizetni.