Befejezte az S-osztály felújítását a Mercedes-Benz. Korábban már beszámoltunk arról, hogy a hibrid modell megjelenésével párhuzamosan a hagyományos modellek kisebb ráncfelvarráson estek át, majd írtunk arról, hogy elérhető lett hozzájuk az új AMG-optikai csomag. Az S-osztály azonban nem lenne teljes a sportváltozatok nélkül, az AMG el is készítette járművei felfrissített variánsait. Megérkeztek az új S63 és S65 AMG modellek.

Csúcsminőségű anyagok az üléseken, de plafonon is
43 millió alatt nincs S AMG

43 millió alatt nincs S AMG

43 millió alatt nincs S AMG


Drasztikus újítás nem történt, a kocsik átrajzolt hűtőmaszkkal készülnek, ugyanakkor a sportos formázású lökhárítók nagyon hasonlóak, mint eddig, az újdonság az oldalsó részükön található két kis levegőnyílás. Sokkal könnyebb felismerni az új AMG modelleket a LED-es nappali fényről, illetve a szintén diódás hátsó lámpatestekről. Ugyanitt az idei évtől a diffúzor középső részét a karosszériával megegyező színűre fényezik.

Továbbra sem hiányoznak a négy darab krómozott kipufogóvég és a méretes felnik a luxusautókról. Az S63 AMG-re 19, a S65-re 20 colos abroncsok kerülnek. Szélességük mindkét esetben ugyanolyan: elöl 255, hátul 275-ös.

Lényegében azonban ugyanazokról az autókról van szó, mint korábban, hiszen a motorokat érintetlenül hagyták. Minek is piszkálták volna? Már a gyengébben szereplő 6,2 literes V8-as is 525 lóerős, nyomatéka 630 Nm. Ezzel a hatalmas luxusautó simán megver számos sportkocsit, hiszen mindössze 4,6 másodperc alatt gyorsul százra.

Hűtött, fűtött, masszás funkciós, kanyarban keményedő sportülések

Hűtött, fűtött, masszás funkciós, kanyarban keményedő sportülések

Hűtött, fűtött, masszás funkciós, kanyarban keményedő sportülések


Ennél is gyorsabb testvére, az 4,4 másodperc alatt hagyja el a százas tempót. 6,0 literes biturbó motorja 612 lóerőt présel ki magából, miközben a nyomaték eléri az 1000 Nm-t. Mi az hogy, tudna többet is, de a hajtást védeni kell. Nem véletlen, hogy ebben még a régebbi, de nagyon durv,a ötfokozatú AMG váltó szerepel, míg az S63 AMG-vel elbír az újabb fejlesztésű hétfokozatú.

A két autó végsebessége 250 km/óra, elektronikusan korlátozva. Persze ez arra jó, hogy újabb összegek vándoroljanak a cég kasszájába a dúsgazdagoktól, amiért kikapcsolják a tiltást.   

Annak ellenére, hogy a motorok lényegében változatlanok, némi módosítással sikerült a fogyasztásukat s így a károsanyag-kibocsátásukat 3 százalékkal csökkenteni. Azért aki takarékos S-t keres, ne ezeket vegye.

Feszesebb futóművel és versenyautós fékkel

Feszesebb futóművel és versenyautós fékkel

Feszesebb futóművel és versenyautós fékkel


Továbbra is az aktív felfüggesztés AMG által sportosabbra hangolt változata kerül a járművekbe, nagyobb kanyarstabilitást, jobb útfogást eredményezve. A vezetési élményt változó áttételű kormányzás és nagy teljesítményű fékrendszer segíti. Utóbbinál az új menetstabilizáló rendszer segítségével még hatékonyabb a fékerőelosztás kanyarban a külső és a belső kereke között. Ugyanakkor újdonságként a rendszer már képes kiküszöbölni az oldalszél okozta kellemetlen hatásokat.
Ám nemcsak ez, de a Mercedes összes új elektronikai megoldása bekerül az AMG-modellekbe is, így a gyalogosokat felismerő éjjellátó rendszer, az adaptív fényszórók, a sávtartó rendszer stb. is.  

Az új modellek 2009 júniusában kerülnek piacra. Addig meg kell elégedni a jelenlegi kínálattál. Az S63 AMG normál változata 43 millió forintba kerül, míg a nyújtott kivitelért 45-öt kérnek, a csak hosszú tengelytávval készülő S65 AMG-ért viszont nem kevesebb, mint 67 millió forintot kell kifizetni.