Negyven éve, 1969 szeptember szeptemberében mutatkozott be Németország első sorozatgyártású középmotoros sportkocsija, a VW-Porsche 914. Nem véletlen a név, a Porsche a Volkswagennel együttműködve építette meg a 911 alá pozícionált sportmodelljét.
Ferry Porsche illetve Heinrich Nordhoff, a két cég vezetőjének szóbeli (!) megegyezése nyomán a Volkswagen igényes középmotoros sportautó kifejlesztésével bízta meg a Porschét, amely négyhengeres motorral Volkswagen, míg hathengeres boxer-erőforrással Porsche-modellként jelent volna meg a piacon.
Már teljes gőzzel haladt a fejlesztés, amikor Heinrich Nordhoff váratlanul elhunyt, az új VW-vezér, Kurt Lotz semmisnek nyilvánította a megállapodást, és ragaszkodott ahhoz, hogy a Volkswagen rendelkezzen a kizárólagos értékesítési joggal Nehéz egyezkedés után végül VW-Porsche néven, közös értékesítési hálózatban dobták piacra a 914-est.
A márkanevek összekapcsolása imázsproblémákat vetett fel, a sajtó előszeretettel illette a „Volksporsche” (népporsche) jelzővel. Emiatt Európában elsősorban a VW-motoros négyhengeres fogyott, az USA-ban, ahol valódi Porscheként árulták, nem volt ilyen gond. 1976-ig a sorozat kifutásáig a négyhengeres 914-esből végül több mint 115 ezer készült, a 914/6-ból viszont csak 3338 darabot adtak el.
A 914-es sorozat 40. jubileumára a Porsche Múzeum 2009. április 9. és május 10. között különleges kiállítással emlékezik, ahol többek között a 300 lóerős, nyolchengeres versenymotorral szerelt kivitel is megtekinthető. E különlegességből mindössze két példány készült, az egyiket Ferry Porsche 1969-ben, 60. születésnapja alkalmából kapta ajándékba.
Érdekesség, hogy a pletykák szerint ismét lehet közös modellje a Volkswagennek és a Porschénak.