A FIAT átveszi az Opelt – közölte az Opel összüzemi tanácsának vezetője, megerősítve a német Spiegel Online értesüléseit. Mint ismeretes, a csőd elől menekülő General Motors hajlandó rá, hogy lemondjon a leányvállalata, az Opel többségi tulajdonáról, hogy hozzájuthasson a Németország által felajánlott 3,3 milliárd eurós hitelgaranciához.

Az Opel vezetői ennek nyomán hat kérővel is tárgyaltak, végül a kanadai Magna és az olasz FIAT maradtak. Bár az Opel szakszervezetei inkább a Magnát támogatták volna, mert félnek attól, hogy a FIAT-tal a hasonló termékstruktúra okán az összevonások miatt sok munkahely szűnne meg, most úgy tűnik, a cég vezetése az olasz gyárral állapodott meg.

A Spiegel úgy tudja, hogy a két autógyár már a jövő héten aláírhatja az átvételről szóló szándéknyilatkozatot. Minden valószínűség szerint a FIAT nem saját zsebből, sokkal inkább hitelből finanszírozza majd az ügyletet, tekintve, hogy a 2008 első három hónapjában mutatott 400 millió euró profittal szemben idén ugyanezen időszak alatt 410 millió eurós veszteséget termelt.

Nem ez az egyetlen folyamatban lévő ügye a FIAT-nak, hiszen épp a részleteket dolgozzák ki a Chryslerrel kötendő együttműködésről. A legújabb variáns szerint a kisautóknál szerzett technikai tudás átadásáért mintegy 20 százalékos részesedést adna az amerikai gyár, illetve az olaszok felhasználhatnák a cég kereskedői hálózatát is a tengerentúlon a piacra lépéshez.

Nem új keletű az Opel-FIAT kapcsolat sem, a GM kilenc évvel ezelőtt részesedést vásárolt a FIAT-ban, ám 2005-ben 1,5 milliárd euróért eladta azt. Ennek nyomán több közös projekt is volt, többek között az Opelben, a SAAB-ban is feltűntek a FIAT 1,9-es dízelmotorjai.