A tavaly őszi Párizsi Autószalonon kiállított karosszériakoncepciót és az idén márciusban a Genfi Autószalonon látott gördülő vázat összeházasította az Aston Martin. Elkészült a cég szupersportkocsijának, a One-77-nek első működőképes darabja. Sőt most először lehetett látni az utasteret is.
A kocsit Olaszországban, a tanulmányautók, prototípusok és luxusautók gyűjtőhelyének tartott Concorso d?Eleganza, Villa d?Este kiállításon mutatták be, ahol formatervezési díjat nyert a kocsi, kategóriájában a látogatok 30 százalékának szavazatát kapta meg.
Pedig szerintünk nem is igazán a formája a nyerő, szinte ugyanolyan, mint a többi Aston. Hasonló hűtőmaszk, sziluett és far. Persze részleteiben más és sokkal agresszívebb kialakítású, mint mondjuk a Vantage.
Ugyanakkor a One-77, minden tekintetben csúcstechnikájú. Motorját az Aston Martin több modelljében is alkalmazott, 6,0 literes blokkból alakították ki. Az eredeti cél 700 lóerő és mintegy 10 százalékos tömegcsökkentés volt a V12-es esetében. Ám a Cosworth bevonásával létrehozott immár 7,3 literes blokk 25 százalékkal könnyebb, mint korábban, miközben hozza az elvárt teljesítményt. A szárazkarteres kialakításnak köszönhetően, minden korábbinál alacsonyabbra építették be az erőforrást, csökkentve a tömegközéppont magasságát.
A One-77 kialakításában segédkezett a Multimatic is, a világ vezető technológusa a szénszálas anyagok terén. Velük együttműködve született meg kocsi könnyű, de kiemelkedően merev karbon váza, amelyre alumíniumból kézzel készítik a karosszériát. A jármű felépítésénél a DTM-versenyautók technológiáját is tanulmányozták, mivel a cég szerint ezek a világ legjobb orrmotoros, hátsókerék-hajtású járművei.
Köszönhetően annak, hogy a One-77 tömege 1500 kilogramm, a jármű várhatóan 3,5 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 60 mérföld/órára (96 km/óra), a csúcssebességét nagyjából 320 km/órára saccolják.
Mint a neve is elárulja, a kocsiból mindössze 77 darabot gyártanak, az előzetes tervek szerint 1-1,2 millió fontba kerül (320-400 millió forint), amivel nemcsak a legdrágább Aston Martin lesz, de a Bugatti Veyronnál is többe kerül. Ezért a pénzért viszont a tulajdonosak, minden korábbinál egyedibbre szabathatják az autót. Tekintve, hogy az utastér kézzel készül, ez nem olyan nehéz, de a futóművet is a tulajhoz igazítják.
Ha most szakadt a nyakába Joe bácsi vagyona, akkor se hívja az Astont, az össze modell elkelt elővételben.