Nem volt titok, hogy a Volkswagen szeretné szériagyártásban látni az up! tanulmányautót, csakhogy a megvalósítás nem egyszerű. A legtöbb márkánál a kisautók nem hoznak pénzt, a kereskedői és szervizhálózat fenntartásához kellenek, a márkának a gazdagon felszerelt, nagyobb, drágább modellek termelik igazán a hasznot.
Most azonban maga konszern vezetője Dr. Martin Winterkorn árulta el, hogy 2011-re piacon lesz a szériváltozat. Háromféle néven, a Volkswagen mellett Škoda és SEAT jelzéssel is kapható lesz. Ez nem feltétlenül jelent hátrányt, hiszen a Peugeot 107, Citroën C1, Toyota Aygo hármas is megél egymás mellett, viszont a fejlesztési költségek így megoszlanak.
Bár a koncepció igazán különleges volt, mire a kereskedésekbe kerül, kevésbé lesz újító az egyelő „új kis családnak” nevezett modell. Eredetileg hátulra, a csomagtartó alá került volna a motor és a hátsó kerekeket hajtotta volna, de a valóságban orrmotorral és elsőkerék-hajtással készül – árulta el a vezető.
Ugyanakkor Winterkorn azt is kifejtette: komoly erőket fektetnek be, hogy látványra nagyon hasonlót alkossanak, mint a tanulmány. Viszont az új felépítés miatt nehezebb és hosszabb lesz a mini, a tervezett 800 helyett 830 kilós súllyal érkezik és az orrát 50 milliméterrel megtoldják, 3,5 méteresre nyújtva a kasztnit. Hátul viszont 180 helyett 200 literes lehet a csomagtartó. Mindegyik változat 35 literes csomagtartót és 14 colos kerekeket kap. Nemcsak három, de tágasabb – tíz centivel hosszabb – ötajtós kivitelben is készül majd a kisautó.
Többféle motort terveznek a kocsikhoz, reméljük a világ legnagyobb motorgyárában, azaz a győri Audi Hungáriánál készülnek majd. Az 1,0 literes alapmotor mellett 1,2-es szívó és ugyanilyen turbós is lehet, miközben a dízelpalettán egy új 1,2-es blokk szerepel.
Bár kissé különböző formával készülnek, mindegyik márka modelljeit Szlovákiában gyártják majd. Ehhez a VW-konszern 308 millió eurót fektet be, ennek köszönhetően senkit nem kell elküldeni a Pozsonyi üzemből.