Nemcsak Európában, de már az USA-ban is figyelmet fordítanak az alacsony üzemanyag-fogyasztásra. Ennek keretében a Ford próbára teszi alternatív hajtású járművének képességeit. Egy Fusion Hybrid (az amerikai Fusion az itteni Mondeóhoz hasonló méretű) modellel indultak el, azt vizsgálva meddig jut el egyetlen tank üzemanyaggal.
Eddig több mint 1000 mérföldet, vagyis 1609 kilométernél is többet autóztak, miközben a műszerfal tanulsága szerint – a tankot leplombálták – még egyharmadig van az üzemanyag tank. A szériagyártású modellt a Ford mérnökei, üzemanyag-takarékossági szakértők és a NASCAR autóversenyző Carl Edwards vezette. Nem is akárhogy, a jelenlegi számítások szerint 2,94 litert fogyaszt száz kilométerenként a Fusion.
Ehhez persze nem elég a villanymotor segítsége, komoly feladat hárul a vezetőkre is, akiknek figyelniük kell a forgalomra, hogy minél egyenletesebben, kisebb gyorsításokkal, finom lassításokkal vezessenek. Minimalizálták a motor plusz terhelését, amit a túlzott légkondicionáló illetve más fogyasztók okoznak. Az ablakokat nagy sebességnél csukva tartották, csökkentve a légellenállást, miközben kihasználták, ha a terepet is, ha lejtő volt gurultak.
A menet még április 25-én, szombaton reggel indult Mount Vernonból, és a várhatóan április 28-án érnek el az USA fővárosába, Washingtonba.
A Fusion Hybrid kialakítása hasonló a Toyota Priuséhoz, azaz a benzinmotor mellett egy villanymotor illetve Ni-MH akkumulátorok is szerepelnek benne. A jármű képes tisztán elektromos hajtással is közlekedni, akár 75 km/órás sebességig lehet vele így közlekedni. A Fusionban 2,5 literes 155 lóerős motort és fokozatmenetes automataváltót szerelnek, fékezéskor az amúgy elvesző energiát rendszer visszatáplálja az akkumulátorokba.