Idén ősszel megérkezik a Citroën új kisautója. A C3 felújítására szükség is van, hiszen 2001-ben mutatták be az első generációt. Az új modell jelentős méretnövekedésen megy keresztül, tekintve, hogy a Peugeot 207 padlólemezét örökli az autó. Ennek köszönhetően nagyjából 15 centivel hosszabb lehet, mint elődje, azaz eléri a négyméteres hosszúságot. Emellett a tengelytávolsága 246 centiről 254-re bővül.
A nagy méretek miatt a korábbinál sokkal tágasabb utastér, nagyobb csomagtartó jellemzi a C3-ast. Elsősorban a hátsó utasoknak jut majd kényelmesebb hely, de nemcsak a lábaknál, hanem a fejeknél is. Formailag az autó sokat megőriz elődje gömbölydedségéből, de a C5-höz hasonlóan, megjelenik a németes feszesség is a vonalaiban. Az utastérben a nagyautóhoz hasonlóan jelentős minőségbeli javulás várható.
Egyelőre úgy tűnik, hogy elődjéhez hasonlóan a kis Citroën második generációja is csak ötajtós karosszériával készül, ám mivel a C3 prémiumváltozatát, a DS3-at háromajtós variánssal harangozták be, nem elképzelhetetlen, hogy a jövőben ilyen is készüljön belőle. A kiszivárgott hírek szerint továbbra is tervezik nyitható tetős illetve szabadidő-autónak álcázott, XTR-modell kialakítását is a C3-ból.
A térbeli növekmény nagyobb tömeget eredményez a C3-nál, emiatt a kínálatból eltűnik az 1,1-es benzinmotor. Az alapmotor a PSA-féle 1,4-es lesz 75 lóerővel, amelyet az ugyanekkora, de a BMW-vel közösen fejlesztett 95 lovas követ. Benzinesből még a szintén a bajorokkal összefogásban készült 1,6-osok állnak rendelkezésre. A szívó változat 120, a turbós 150 és 175 lóerővel.
Dízelekből nem lesz változás a jelenleg is ismert 1,4-es és 1,6-os HDi-ket szerelik a C3 orrába. Előbbi 70, utóbbi 90 és 109 lóerővel lesz kapható. A C3-ast azonban nemcsak a gázolajos blokk teheti takarékossá, de a járműveket Start&Stop rendszerrel is felszerelik.
Az új Citroën C3-ast ősszel a Frankfurti Autószalonon leplezik le.