2009-től újabb dízelmotor jelenik meg a Mercedes-Benz kínálatában. Nem teljesen új a 350 BlueTEC, de eddig ezt az amerikai piacon forgalmazták, ősztől azonban már az európai vevők számára is elérhető.

3,0 literes, turbódízel motor eddig is volt, ez azonban tisztább annál. A részecskeszűrőn túl úgynevezett SCR katalizátorral is felszerelik, ez az AdBlue adalékanyag felhasználásával a nitrogén-oxidokat semlegesíti a kipufogógázban. Nagyjából az NOx-kibocsátás 80 százaléka ártalmatlan vízgőz és nitrogén formájában távozik.

Ennek köszönhetően az ilyen motorral szerelt dízel járművek is képesek az USA egyes államaiban érvényes szigorú normáknak megfelelni. Európai szemszögből pedig teljesítik a várhatóan 2014-ben életbe lépő Euro6-os normát. Emiatt is becézik ezeket tiszta dízeleknek.

Teljesítik az EU6-os normákat
Teljesítik az EU6-os normákat

Teljesítik az EU6-os normákat

Teljesítik az EU6-os normákat


Szemben a hagyományos változattal, a 3,0 literes blokk teljesítménye itt kisebb, 240 helyett csak 211 lóerős, gyengének azonban semmiképp nem nevezhető, tekintve az 1600-3000-es fordulatszámok között végig fennálló 540 Nm-s forgatónyomatékot.

A BlueTEC motorral Európában a GL-, az ML- és az R-osztályban találkozhatunk. Míg a legnagyobb, azaz az ML átlagosan 9 liter gázolajat fogyaszt, a másik kettő megelégszik 8,7-tel is. Kilenc másodperc körüli sprintidőre és nagyjából 210 km/órás végsebességre képesek a 350 BlueTEC 4Matic névvel forgalomba kerülő szabadidő-autók.