Milano, így hívják majd az Alfa Romeo új, alsó középkategóriás modelljét, amely a 147 leváltására készül. A nevet a Chrysler leplezte le az amerikai kongresszusban, mert állítólag ez lehet az egyik modell, amely a két cég együttműködése nyomán amerikaivá válhat.
Szemben a 2000 óta piacon lévő 147-essel, a Milano állítólag csupán ötajtós karosszériával készül. Aki háromajtós modellt szeretne, annak ott van a MiTo, illetve a később érkező GT-utód. Ha ez Milano lesz, az lehetne Torino, tekintve, hogy a MiTo meg ennek a kettőnek a rövidítése.
Bár egyértelmű lenne, de a 149-esnek is nevezett új modell nem a FIAT Bravónál és a Lancia Deltánál használt padlólemezt örökli, hanem egy sokkal modernebb alapra készül, amely a jövőben kiszolgálja az olasz konszern C- és D-szegmensbe tartozó járműveit. Szóval a jövőben erre épül majd a 159-es utódja is, ami állítólag a Giulia nevet viseli majd.
Ez a padlólemez lehetőséget biztosít, első-, illetve négykerék-hajtás beépítésére is, amely elsősorban a legsportosabb GTA modellnél szükséges, ebben a változatban ugyanis nagyjából 260 lóerő vár majd bevetésre. Persze nem ebből fogy a legtöbb, a fő vonalat az 1,4-es benzines és az 1,6-os dízelmotor adja, persze mindkettő turbóval. Készül még 1,8-as benzines és 1,9-es dízelmotorral is a Milano.
Külsejét tekintve a Milano hasonlatos lesz a MiTo-hoz, tehát ez is a 8C Competizione sportkocsi jegyeit örökli. A lényeg a fiatal, 40 alatti korosztály megnyerése.
Bár az autó kész van, egyelőre nem biztos, hogy bemutatják az őszi Frankfurti Autószalonon. Elképzelhető, hogy a gazdasági válság csökkenő hatásaira alapozva csak jövő tavasszal, a Genfi Autószalonon láthatja a nagyközönség, amikor a legnagyobb piacokon már rendeződött a helyzet és a FIAT-csoport is túl lehet a Chrysler- és az esetleges Opel-bevásárláson. A cél minél nagyobb bevételt elérni.