Downsizing, azaz méretcsökkentés. Sűrűn használt fogalom mostanában az autógyártóknál, arra utalva, hogy a költségek és a fogyasztáscsökkentés valamint a jobb emissziós értékek elérése érdekében kisebb hengerűrtartalmú motorokat készítenek. Ez következik a Volkswagennél is.
Mint ahogy Dr Jens Hadler, a VW motorfejlesztési vezetője elárulta, hamarosan új kis motorokkal bővül a kínálatuk. A Bécsben tartott konferencián a vezető elárulta egy 1,2-es benzines és egy 1,6-os dízelmotor kerül hamarosan a Golfba és a Polóba.
Korábban is volt már 1,2-es háromhengeres motor a Polóban, ami a jövőben is megmarad, az újdonság azonban, hogy immár turbófeltöltővel is társítják. Ennek köszönhetően 105 lóerős teljesítményre képes, miközben a maximális nyomatéka 175 Nm, vagyis alkalmas rá, hogy leváltsa az 1,6-o szívómotort.
A másik újdonság a közös-nyomócsöves 1,6-os TDI, amely háromféle teljesítménnyel készül. 90 és 105 lóerős variánsi kerülnek a Golfba, míg a Polóban elérhető lesz 75 lóerős kivitelben is. A motor nyártól a SEAT Ibizában is szerepel, később pedig várhatóan a Škoda és az Audi modelljeiben is feltűnik.