Legördült az első sorozatgyártásban készült Škoda Yeti a szerelősorról a cseh vállalat Kvasiny üzemében. A 2009. május 12-én elkészült modell a Škoda ötödik típusa, mellyel belépett a szabadidő-autók szegmensébe. A legelső Yeti kék színű és 1.8 TFSI benzinmotorral szerelték.

A Škoda új járműve valódi szabadidő-autó, négykerék-hajtással és lejtmenetvezérlővel is felszerelhető, ugyanakkor a 180 milliméteres hasmagassága is jól jön terepen. Használhatóságát a Roomsterből ismert VarioFlex variálható hátsó ülések javítják. Ugyanakkor a kocsi elérhető lesz szimpla elsőkerék-hajtással is.

Az említett csak 4×4-eshez választható 1,8-as mellett 1,2-es benzines, illetve háromféle teljesítményű 2,0 literes dízelmotorral lesz majd kapható az új Škoda. Ezek közül a leggyengébb, 110 lovas az első, a 140 és 170 lovas kivitelek pedig minden kerékhez juttatnak a nyomatékból.

A 4,2 méter hosszú típust erdei utakon, valamint extrém emelkedőkön és lejtőkön tesztelték, ugyanakkor az egyik utolsó szakaszban a járművet Norvégiában, Oslo környékén fogták próbára, ez a régió ugyanis viszonylag kis területen számos olyan jellegzetes útszakaszt kínál, amelyek kiválóan példázzák a legtöbb európai ország, illetve más kontinensek útviszonyait. A viszonyok sokfélesége lehetőséget adott a jármű fontos rendszereinek – mint a menetstabilizáló vagy a fűtő- és a légkondicionáló berendezés – vizsgálatára.