Továbbfejlesztett változatban kínálja 2,5-es Flexifuel erőforrását a Volvo. Még tavaly nyáron mutatta beezt a bioetanollal is működő motorját a svéd gyár, amelyet most feljavított.

30 plusz lóerő és 40 newtonméterrel több nyomaték, ezt érték el. A turbófeltöltős motor így most 231 lóerős, míg a maximális nyomatéka 340 Nm. Ehhez képest a fogyasztást sikerült öt-hat százalékkal csökkenteni, függően attól, milyen váltóval szerelik a kocsit. A kézi váltó ugyanis sokkal hosszabb áttételt kapott, az újban az ötödik fokozat tudja ugyanazt, mint korábban a hatodik, ami most sem hiányzik.

Mostantól 231 lóerős a turbómotor
Etanolból 30 százalékkal többet fogyaszt

Etanolból 30 százalékkal többet fogyaszt

Etanolból 30 százalékkal többet fogyaszt


Manuális váltóval 8,8 litert fogyaszt átlagosan a V70, míg 8,6-ot az S80. Automatával 9,7 illetve 9,6-es értéket ad meg a gyár. Ezek a számok benzinben mért fogyasztást jelölnek, bioetanolból nagyjából 30 százalékkal több fogy, mert annak a hajtóanyagnak jóval kisebb az energiatartalma. Cserébe viszont jóval olcsóbb és sokkal kevésbé szennyezi a környezetet az abból keletkező kipufogógáz.

Ahogy korábban, úgy a továbbfejlesztett motor is az S80 és V70 modellekhez rendelhető. Júniustól szerelik be. Továbbra is választható ugyanakkor 2,0 literes, négyhengeres Flexifuel motor ezekhez a modellekhez, az 145 lóerős. Az S40, V50 és C30 típusokba pedig 1,8-as 125 lóerős zöld motor kerülhet.