A magyar autópiac nehéz körülményei ellenére is remek teljesítménnyel zárta a 2008-as évet a Magyar Suzuki Zrt. (MSC) – vonta le a következtetést a társaság, miután a tulajdonosok részvételével megtartották az éves közgyűlést.
Tavaly 281 686 gépjárművet gyártott a Magyar Suzuki, ami 21,28%-os növekedést jelent a 2007-es 232 ezer darabhoz képest. Ennek nagy részére külföldön találtak vevőt.
Magyarországon 22 341 saját gyártású gépjárművet adott el a kereskedőinek a vállalat, plusz 2523 darab importált is elkelt. Ez a darabszám jelentős visszaesésről tanúskodik, hiszen 2007-ben még 31 ezer személyautót értékesített nálunk az MSC.
Nagyjából a felére esett a kereslet a Swift iránt, de így is az volt a legsikeresebb modell tavaly hazánkban, 8773 ment el belőle. Az SX4-ből valamivel több mint hétezer, az új Splashből pedig 6000 darab fogyott. 569 Ignis is elkelt. Az MSC ezzel 16,7%-os piaci részesedést ért el, és megőrizte 12 évre visszatekintő piacvezető pozícióját.
Míg itthon esett a Suzuki iránti kereslet 2008-ban, addig külföldön egyre több fogy belőle. Összesen 284 547 gépjárművet értékesített az MSC, ami 50 ezerrel több, mint egy évvel korábban. A cég számai a motorkerékpár- és csónakmotor-üzletágban stagnálást mutatnak. A Magyar Suzuki belföldön és a környező országokban 4966 Suzuki motorkerékpárt értékesített. A magyar piacon eladott 2461 motorkerékpár piacvezető pozíciót, 31%-os piacrészt eredményezett.
Az MSC nettó árbevétele 2008-ban 609 milliárd forint volt, ebből a belföldi értékesítés árbevétele 87,5 milliárd forint. A 2009-es évre vonatkozó gyártási terv az ideiénél mintegy harmadával kisebb, körülbelül 200 000 gépjármű, de a piaci igények alakulásával ez változhat.
Lehet, hogy szükség is lesz további módosításra, miután az első négy hónap adatai alapján Magyarországon 60 százalékkal zuhant a kereslet a Suzuki-modellek iránt.