Az Európai Bizottság célja, hogy 2010-re az európai utakon évente 25.000 életet menthessen meg. De lássuk, mitől is várják, hogy a helyzet jobbra forduljon!

Elsősorban a beépített területeken az 50 km/órás sebességhatártól, a közlekedési szabályok szigorításától – különös tekintettel a sebességre, az alkoholfogyasztásra – illetve a felvilágosító és reklámkampányok elindításától és a kulcsfontosságú közlekedésbiztonsági megoldásokról várják a jelentős javulást.

Kevesebb balesetet!

Kevesebb baleset, kevesebb halott
Csökkent az ittas vezetők aránya

Csökkent az ittas vezetők aránya

Csökkent az ittas vezetők aránya is


Az eddigi eredmények biztatóak, hiszen 1991 és 2007 között majdnem ezerrel csökkent a halálos közúti balesetek száma. Sajnos árnyalja a képet, hogy a balesetek és a sebesülések nem csökkentek ilyen mértékben. Magyarország jelenlegi közlekedési politikájának fő célja, hogy a balesetek áldozatainak száma 2001 és 2010 között 30 százelékkal, 2010 és 2015 között pedig 50 százalékkal csökkenjen.  

Mi az Európai Közúti Biztonsági Charta?
Az Európai Közúti Biztonsági Charta az öt évvel ezelőtt az Európai Bizottság által elfogadott Közúti Biztonsági Cselekvési Terv része, melynek célja, hogy az európai utakon 2010-re a közúti balesetek áldozatainak száma a felére csökkenjen. A Chartához csatlakozók között vannak: vállalok, közigazgatási szervek és civil szervezetek, melyek számára a Charta lehetőséget nyújt ahhoz, hogy közvetlen és döntő fontosságú akcióikkal csökkenthessék a halálos kimenetelű közúti balesetek számát.

2009 tavaszáig Európában több mint 1.350 szervezet írta alá a Chartát és vállalt kötelezettségeket, konkrét válaszokat adva a közúti biztonsággal kapcsolatos problémákra.