Az Európai Bizottság célja, hogy 2010-re az európai utakon évente 25.000 életet menthessen meg. De lássuk, mitől is várják, hogy a helyzet jobbra forduljon!
Elsősorban a beépített területeken az 50 km/órás sebességhatártól, a közlekedési szabályok szigorításától – különös tekintettel a sebességre, az alkoholfogyasztásra – illetve a felvilágosító és reklámkampányok elindításától és a kulcsfontosságú közlekedésbiztonsági megoldásokról várják a jelentős javulást.
Kevesebb balesetet!
Az eddigi eredmények biztatóak, hiszen 1991 és 2007 között majdnem ezerrel csökkent a halálos közúti balesetek száma. Sajnos árnyalja a képet, hogy a balesetek és a sebesülések nem csökkentek ilyen mértékben. Magyarország jelenlegi közlekedési politikájának fő célja, hogy a balesetek áldozatainak száma 2001 és 2010 között 30 százelékkal, 2010 és 2015 között pedig 50 százalékkal csökkenjen.
Mi az Európai Közúti Biztonsági Charta? |
Az Európai Közúti Biztonsági Charta az öt évvel ezelőtt az Európai Bizottság által elfogadott Közúti Biztonsági Cselekvési Terv része, melynek célja, hogy az európai utakon 2010-re a közúti balesetek áldozatainak száma a felére csökkenjen. A Chartához csatlakozók között vannak: vállalok, közigazgatási szervek és civil szervezetek, melyek számára a Charta lehetőséget nyújt ahhoz, hogy közvetlen és döntő fontosságú akcióikkal csökkenthessék a halálos kimenetelű közúti balesetek számát.
2009 tavaszáig Európában több mint 1.350 szervezet írta alá a Chartát és vállalt kötelezettségeket, konkrét válaszokat adva a közúti biztonsággal kapcsolatos problémákra. |