Háromhengeres Golf bemutatására készül a Volkswagen – árulta el az Autó Magazin német testvérlapjának adott interjúban a Volkswagen fejlesztési vezetője. Ulrich Hackenberg nem mondott további konkrétumot a bevezetés idejére vagy a motor teljesítményére vonatkozóan.
Három henger kevesebbet fogyaszt
Alighanem egy 1,2 liter alatti benzines motorról lehet szó, amely csak feltöltéssel elég erős egy Golf VI mozgatásához. Az apró turbós benzines kevesebb alkatrészből áll, kisebb a súrlódása és a fogyasztása is egy hasonló teljesítményű négyhengeresnél.
Az ígéretes motorral még sok feladat van. A háromhengeresek egyenetlenül járnak, amit kiegyensúlyozótengellyel kompenzált a Volkswagen konszern a háromhengeresekben. Házon belül jelenleg a Fabia és a Roomster, az Ibiza és a Polo készül 1,2 literes háromhengeres szívómotorral illetve háromhengeres, 1,4 literes turbódízellel.
GTI 301 lóerővel
A háromhengeres Golf a jövő zenéje, egy tuningolt GTI-ről azonban már konkrét információink vannak. A 301 lóerős változatot négy ipari tanuló készítette, akik a Volkswagennél vesznek részt képzésen.
A GTI Street nevű egyedi változat sportfutóműve hidraulikus állítású, tehát emelhető vagy süllyeszthető az igények szerint. A fék az R32-es hathengeresről származik, a féktárcsákba a 19 és 22 év közötti diákok belemarták a GTI jelet. A 19 colos felniket a BBS szállította.