Egységfront
Úgy látszik, a közvéleményen kívül a szocialista-szabad demokrata koalíción belül is sokaknál kiverte a biztosítékot a mesterséges dugó gondolata. Mára Molnár Gyula XI. kerületi polgármester és Lakos Imre alpolgármester hirdetett meg sajtótájékoztatót az Újbudát is érintő ügyben.
Az ötlet bornírtsága pártokon felüli egységbe forrasztotta a fővárosi potentátokat, mert a Fidesz frakcióvezetője, Tarlós István is ellene van az elképzelésnek.
A gyorsreagálású stáb a Gellért térre szervezte az eseményt, ahol oly sok pár mondta ki a boldogító igent.
A házasságkötő terem előtt nyoma sincs a bányás Viktorra acsarkodó nyuggerfrontnak, akik ütemesen tapsoltak Gyurcsány Ferencnek a sztrádamegnyitón. Lakos Imre végül nem ért ide, ezért Molnár Gyula egyedül nyilatkozik a sajtónak.
Dugó helyett szóda
Mire az északabbra spontán fejlődő dugókon átjutok, már vége a mesterséges sávlezárás hatásait bemutató programnak. „Mindenki tudja, milyen a dugó, nem akartuk sokáig feltartani a forgalmat” – mondja egy kerületőri mellényt viselő úr, aki dugócsinálás helyett inkább ásványvizet oszt a zöldre váró autósoknak.
Mostani állapotában a remélt eszközváltás helyett csak útvonalváltást lehetne elérni a tervvel – véli Molnár Gyula. Az egy sávra szűkített Hegyalja útról és a Bartók Béla útról az autósok átmennének kommandózni az apró gellérthegyi utcákba.
Hosszabb metróvonal?
Molnár Gyula elmondta, hogy egy jól előkészített tervhez ők akár fel is ajánlanák a Bartók Béla utat, mert alternatív útvonalként ott a felső rakpart és a Budafoki út. De ehhez szükség van elkerülőutakra, P+R-parkolókra és a tömegközlekedés fejlesztésére.
Önmagában az autók elüldözése mesterséges dugókkal, a forgalom elpárologtatása nem hagymázas elképzelés. De a feltételek megteremtése híján ez otromba kitolás mindenkivel, aki közlekedik.
Talán többen szállnának ki az autóból, ha a négyes metró megépülne a budaörsi virágpiacig, a Demszkyék által favorizált Etele téri végállomás helyett. Ezt szorgalmazza rég a VEKE, több szakértő és az ellenzék is.
70 milliárdból 2,7 kilométer
Budaörsön egy megfelelő P+R parkolóban valószínűleg sokan letennék az autót és metróznának a belváros felé a meghosszabbított vonalon. „Hetvenmilliárd forint sok pénz, de ha 10 kilométernyi metróra költünk 500 milliárdot, akkor ár/érték arányban még 2,7 kilométer 70 milliárdért ésszerűbb” – kalkulál Molnár Gyula. Ha a dugócsinálásból semmi nem lesz, akkor az erre szánt milliókat talán értelmesebb célra költi a város siralmas állapotáért felelős MSZP-SZDSZ-koalíció.