Elvileg a szeptembertől életbe lépő KRESZ-szabály nyomán csak azokkal a buszokkal lehetett volna iskolába szállítani a diákokat, amelyek minden ülése biztonsági övvel felszerelt, illetve 135 centinél alacsonyabb gyermeke számára gyermekülés is rendelkezésre áll.

Ám valószínűleg továbbra sem változik semmi. A buszokat üzemeltető társaságoknak nincs pénzük új buszokra, így több helyen veszélybe került volna a gyerekek utaztatása, vagy maradt volna a menetrendszerinti járat.

A Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium, az Önkormányzati Minisztérium, a Pénzügyminisztérium és a Volán Egyesülés képviselői egyeztető tárgyalásán sikerült megoldást találni. Egy kiskaput kihasználva, továbbra is mehetnek a buszok.

Maradhatnak a veszélyes buszok 1
Maradhatnak a veszélyes buszok 7


Elég csak módosítani az önkormányzatokkal kötött szerződéseken az iskolabusz szolgáltatás megnevezést meghatározott különcélú menetrend szerinti, szerződéses vagy különjárati személyszállítás megnevezésre. Ezzel a gyermekeket közoktatási intézményekbe szállító buszok változatlan feltételekkel közlekedhetnek tovább.

Sőt van más kiskapu is, a KRESZ kimondja, hogy nem kell biztonsági rendszerben rögzíteni a gyermekeket abban az esetben, ha a nem menetrend szerint közlekedő autóbuszon lehetőség van álló utasok szállítására. Ha állnak nem lehet baj?  

A Volán társaságok helyett immár az önkormányzatokon múlik, hogy javítanak-e a biztonságon. Mint a minisztériumok közleményéből kiderül, továbbra is igényelhető normatív állami támogatás, így az önkormányzatok és iskolák bizonyos saját költségek felvállalása mellett fokozottabb biztonságot jelentő körülményeket teremthetnek a gyermekek iskolába jutásához.