Esztergom nem hagyja annyiban

Idén május végéig 33 585 autó forgalomba-helyezését prognosztizálja a JATO Dynamics autóipari adatszolgáltató. 2006-ban még 76 796 autó talált gazdára az első öt hónapban. Ezt az eredményt is csak 20-30 százalékos árengedményekkel, elkeseredett készlettisztító akciókkal sikerült hozni.

Letört árakkal is kevés a vevő
Több SX4 kelt el, mint Swift az idei első öt hónapban

Több SX4 kelt el, mint Swift az idei első öt hónapban

Idén több SX4 kelt el itthon, mint Swift


A kiskategóriát kiemelten sújtó visszaesés a Suzukit telibe találta. Ennek ellenére a Suzuki határozott célja, hogy 12 év után továbbra is a mi autónk legyen, azaz a legnépszerűbb márka Magyarországon.

A Suzukinak kimondottan presztízsszempont az elsőség, amit áprilisban sikerült visszavennie a Fordtól – mondta Ruska Viktória vállalati kommunikációs vezető. (Az előző hónapban a Ford regisztrációja 1003, a Suzukié 1006 autó volt.)

Ford, Opel, Suzuki

Az első öt hónap után a Ford vezet

Az első öt hónap után a Ford vezet

Vezet a Ford, bár a darabszám náluk is esik


Esztergom keményen árat csökkentett március elején, ráadásul nem akciókban adta olcsóbban az autókat, hanem a listaárakból engedett. Házon belül most kivételesen az SX4 vezet, a Swift a Splasht is épphogy megelőzi.

Ha az első öt hónapot egészében vizsgáljuk, akkor visszaesése dacára a Ford a legsikeresebb márka hazánkban. Május 25-ig összesen 4236 autójuk kapott rendszámot, amiben a rendőrségi Focusok is benne vannak. Második az Opel 3986, harmadik a Suzuki 3784 forgalomba helyezett új autóval a JATO Dynamics adatai szerint.

Ferrarit is adtak el

Letört árakkal is kevés a vevő

Letört árakkal is kevés a vevő

Letört árakkal is kevés a vevő


Néhány márka szinte fel sem bukkan az újautós statisztikában. A smart a fortwo-ra redukált kínálattal összesen 9 vevőt tudott megnyerni a törpeautónak Dodge emblémával összesen két autót helyeztek forgalomba.

A Ferrari neve mellett azért nem nulla szerepel, mert akadt valaki, aki magyar rendszámmal vett meg egy Californiát.

Rosszabb lesz, mint Bokros Lajos idejében?

Ha a visszaeső tendencia nem változik, akkor idén 80 000 darab alá csökkenhetnek a személyautó-értékesítések a korában várt 120 000 darabról. A forgalom élénkülésére aligha számíthatunk.

Készlettisztító akciókkal sikerült elkerülni a még nagyobb esést

Készlettisztító akciókkal sikerült elkerülni a még nagyobb esést

Készlettisztító akciók voltak mindenütt


A 280 Ft körül euróárfolyam és a július 1-től 25 százalékra emelkedő áfa mind növeli a listaárakat, ami aligha ösztönzi a keresletet. A magas színvonalú, csillogóan szép magyarországi autószalonokban nem remélünk több vásárlót.

Amennyiben a 80 ezer darabos forgatókönyv valósul meg, akkor az autópiac alulteljesítheti a Bokros-csomag évében eladott mennyiséget. 1995-ben, az MSZP-SZDSZ koalíció akkori megszorítócsomagjának hatására 20,8 százalékkal, 81 047 darabra csökkent a személyautó- és kishaszonjármű-értékesítés Magyarországon.

A Top 10 márka hazánkban: Darab
1.    FORD  4431
2.    OPEL 4089
3.    SUZUKI                  4053
4.    VOLKSWAGEN     2505
5.    RENAULT               2214
6.    TOYOTA                 1989
7.    SKODA                  1724
8.    FIAT 1271
9.    HONDA 1261
10.  CHEVROLET 1146

A Top 10 típus hazánkban: Darab
1.    FORD  FOCUS           2065
2.    OPEL  ASTRA            1664
3.    SUZUKI  SX4              1412
4.    SUZUKI  SWIFT  1273
5.    SUZUKI  SPLASH       1185
6.    SKODA  OCTAVIA  1027
7.    OPEL  ASTRA CLASSIC  972
8.    FORD  FIESTA 849
9.    RENAULT  MEGANE 789
10.  VOLKSWAGEN  GOLF 715


A számok az idei első öt hónap forgalomba helyezéseit mutatják.

Forrás: JATO Dynamics