Esztergom nem hagyja annyiban
Idén május végéig 33 585 autó forgalomba-helyezését prognosztizálja a JATO Dynamics autóipari adatszolgáltató. 2006-ban még 76 796 autó talált gazdára az első öt hónapban. Ezt az eredményt is csak 20-30 százalékos árengedményekkel, elkeseredett készlettisztító akciókkal sikerült hozni.
A kiskategóriát kiemelten sújtó visszaesés a Suzukit telibe találta. Ennek ellenére a Suzuki határozott célja, hogy 12 év után továbbra is a mi autónk legyen, azaz a legnépszerűbb márka Magyarországon.
A Suzukinak kimondottan presztízsszempont az elsőség, amit áprilisban sikerült visszavennie a Fordtól – mondta Ruska Viktória vállalati kommunikációs vezető. (Az előző hónapban a Ford regisztrációja 1003, a Suzukié 1006 autó volt.)
Ford, Opel, Suzuki
Esztergom keményen árat csökkentett március elején, ráadásul nem akciókban adta olcsóbban az autókat, hanem a listaárakból engedett. Házon belül most kivételesen az SX4 vezet, a Swift a Splasht is épphogy megelőzi.
Ha az első öt hónapot egészében vizsgáljuk, akkor visszaesése dacára a Ford a legsikeresebb márka hazánkban. Május 25-ig összesen 4236 autójuk kapott rendszámot, amiben a rendőrségi Focusok is benne vannak. Második az Opel 3986, harmadik a Suzuki 3784 forgalomba helyezett új autóval a JATO Dynamics adatai szerint.
Ferrarit is adtak el
Néhány márka szinte fel sem bukkan az újautós statisztikában. A smart a fortwo-ra redukált kínálattal összesen 9 vevőt tudott megnyerni a törpeautónak Dodge emblémával összesen két autót helyeztek forgalomba.
A Ferrari neve mellett azért nem nulla szerepel, mert akadt valaki, aki magyar rendszámmal vett meg egy Californiát.
Rosszabb lesz, mint Bokros Lajos idejében?
Ha a visszaeső tendencia nem változik, akkor idén 80 000 darab alá csökkenhetnek a személyautó-értékesítések a korában várt 120 000 darabról. A forgalom élénkülésére aligha számíthatunk.
A 280 Ft körül euróárfolyam és a július 1-től 25 százalékra emelkedő áfa mind növeli a listaárakat, ami aligha ösztönzi a keresletet. A magas színvonalú, csillogóan szép magyarországi autószalonokban nem remélünk több vásárlót.
Amennyiben a 80 ezer darabos forgatókönyv valósul meg, akkor az autópiac alulteljesítheti a Bokros-csomag évében eladott mennyiséget. 1995-ben, az MSZP-SZDSZ koalíció akkori megszorítócsomagjának hatására 20,8 százalékkal, 81 047 darabra csökkent a személyautó- és kishaszonjármű-értékesítés Magyarországon.
A Top 10 márka hazánkban: | Darab |
1. FORD | 4431 |
2. OPEL | 4089 |
3. SUZUKI | 4053 |
4. VOLKSWAGEN | 2505 |
5. RENAULT | 2214 |
6. TOYOTA | 1989 |
7. SKODA | 1724 |
8. FIAT | 1271 |
9. HONDA | 1261 |
10. CHEVROLET | 1146 |
A Top 10 típus hazánkban: | Darab |
1. FORD FOCUS | 2065 |
2. OPEL ASTRA | 1664 |
3. SUZUKI SX4 | 1412 |
4. SUZUKI SWIFT | 1273 |
5. SUZUKI SPLASH | 1185 |
6. SKODA OCTAVIA | 1027 |
7. OPEL ASTRA CLASSIC | 972 |
8. FORD FIESTA | 849 |
9. RENAULT MEGANE | 789 |
10. VOLKSWAGEN GOLF | 715 |
A számok az idei első öt hónap forgalomba helyezéseit mutatják.
Forrás: JATO Dynamics