Azon dolgozik a Volvo, hogy nulla károsanyag-kibocsátású járművet áruljon egy évtizeden belül. 2012-re tervezik a sorozatgyártású konnektorról tölthető hibridjük bemutatását, amellyel piacvezető szerepet szeretnének elérni. Ennek egyik lépéseként még 2007-ben mutatta be a Volvo a C30 hibrid változatát, amelynek akkumulátora tölthető volt konnektorról is.

Konnektorról tölthető Volvo 1
Konnektorról tölthető Volvo 11


A svéd gyár most egy újabb koncepciót készített, ezúttal a V70-be beépítve. A program részeként együttműködnek a svéd energiaszolgáltatóval, a Vattenfallal. Utóbbi azon dolgozik, hogy csökkentse a feltöltési időt, míg a Volvo az autó használhatóságáért felel.

Már az idei évben megjelenik három prototípus, amelyeket normál forgalomban tesztelnek majd Európa útjain. A járművekbe dízelmotor kerül, és e mellé építik be az elektromos rendszert. A hagyományos motor az első, a villanymotor a hátsó kerekeket hajtja. A jármű képes tisztán elektromos hajtással is közlekedni.

Konnektorról tölthető Volvo 12


A lítium-ion akkumulátor feltöltése öt órát vesz igénybe normál 230 voltos hálózatról, de menet közben, fékezéskor maga az autó rendszerei is gyűjtik az energiát. A terv szerint a szériajárművek képesek lesznek egyetlen feltöltéssel 50 kilométert megtenni tisztán elektromos áram felhasználásával. Hosszabb utakon viszont ott a takarékos dízelmotor.

Állítólag a vevőket az fogja meggyőzni, hogy a járművek üzemeltetési költsége három euró (845 forint) száz kilométerre vetítve, vagyis nagyjából három liter üzemanyagnak megfelelő.