Kivonul a Dakar-raliról a KTM. A sorozatban nyolc győzelmet szerző márka azután döntött így, hogy a versenyszervező ASO július 4-én bejelentette, hogy 450 köbcentiben maximalizálja a motorok engedélyezett hengerűrtartalmát 2010-től.
Az osztrák gyár szerint hogy az ASO csak azért változtatta meg a szabályokat, hogy megszüntesse a KTM dominanciáját. Mint mondják, hat hónappal a verseny előtt, amikor már javában folyik a versenyfelkészülés, ilyen változtatásra nem tud másként válaszolni a KTM, nem indulnak. A KTM 690-es motorokkal versenyez, de nemcsak a saját csapatainak készít ilyet, hanem 50 privát versenyző számára is. Ennyi idő alatt nem lehet új motort építeni.
A vállalat nemcsak csapatként nem képviselteti magát az ismét Dél-Amerikában megrendezésre kerülő versenyen, de privát versenyzőket sem támogat. Ugyanakkor a KTM hangsúlyozza, hogy a társaság továbbra is elkötelezett a rali sport mellett és ezért más versenyekre összpontosít majd. Mint írják, a KTM már Dél-Amerikában is letette a névjegyét (a 2009-es Dakart megnyerték), most pedig lehet, hogy visszatérnek a gyökerekhez és újra Afrikában versenyeznek majd.
Mint ismeretes azután, hogy idéntől Dél-Amerikába került át a Dakar, mások a korábbi afrikai útvonalon – Afrika Verseny néven – új futamot hoztak létre (Nem a Bamako). A Marseilles-ből induló 7300 kilométeres futam célállomása mi más lett volna, Dakar.
Már tavaly is indultak rajta komoly múlttal rendelkező versenyzők, de ha a KTM is beszállna, az jelentős érvágás lehet az ASO számára. Az általa szervezett verseny fő résztvevői európaiak, valószínűleg kisebb költséggel jár Afrikában versenyezni, mint Dél-Amerikában, és a KTM lépése pedig visszacsábíthat másokat is.
Miután a Mitsubishi is búcsúzott a Dakartól, így gyári csapatként már csak a Volkswagen maradt. Ez további presztízsveszteségét okozhat a legendás versenynek.