Bár John Cooper Works néven rendelhető a MINI-ből tuningváltozat a gyártól is, de az AC Schnitzertől ennél ritkább variáns is vásárolható. A német tuningcég emberei számos különleges kiegészítőt alkottak a retro autóhoz, a külső és a belső egyaránt átalakítható, de a motor sem marad érintetlen.
A Cooper S sportmodell 1,6-os turbómotorja például komoly izmokat növeszt. Az eredeti 175 lóerő helyett 208 lóerőt mutat fel, sőt ha valaki nem Németországban helyezi forgalomba, akár 226 lóerővel is megkaphatja a kocsit. Természetesen a kipufogóban keresendő a különbség, utóbbin sokkal nyitottabb és hangosabb is.
Amellett, hogy kihegyezik a motort, komoly átalakítás történik a hajtásban és a futóműben is. Az AC Schnitzer önzáró differenciálműve igen hatékonyan javít az autó tapadásán a kanyarokban, ugyanott, ahol a gyárinál is feszesebb állítható versenyfutómű az útra ragasztja a MINI-t.
Többféle 17 és 18 colos felnit kínál a MINI-hez a Schnitzer, amelyek jól állnak az átalakított karosszéria mellé. Előre és hátulra egyaránt kis kiegészítő spoilerek rendelhetők, amelyekről simán elhinnénk, hogy gyáriak. Szintén csak az AC Schnitzer feliratok árulkodnak az alumínium pedálsor, a váltógomb és a kézifékkar díszítésének származásáról, a kidolgozás egyszerű, szép.