Amellett, hogy folyamatosan új elektronika balesetmegelőző segédberendezések jelennek meg a járművekben, úgy tűnik továbbra is a légzsákoké lesz a főszerep, hogy baleset esetén megelőzzenek egy-egy komolyabb sérülést. Legalábbis erre következtethetünk a Mercedes-Benz legújabb tanulmányautója kapcsán.

A rengeteg érzékelővel felszerelt ESF 2009 Concept számos új légzsákot vonultat fel. Az S400 Hybrid alapjaira épített koncepcióautóban például új fejlégzsákot alkalmaznak, amely az utasok közötti részre nyílik ki, megakadályozva  a fejek összekoccanását. Nem teljesen újdonság viszont a biztonsági övből kinyíló párna, de ezekkel együtt 15-16 darabra emelkedhet a legjobban felszerelt modellekben a lufik száma.

Nem okoznak egymásnak sérülést az utasok
Nem okoznak egymásnak sérülést az utasok

Nem okoznak egymásnak sérülést az utasok

Nem okoznak egymásnak sérülést az utasok


 

Igaz érdekesség ugyanakkor az autó alatt kialakított fékzsák, amely a földhöz nyom egy méretes fémlemezt. Vészfékezéskor az ütközés előtt kinyílva segít tovább lassítani a járművet, illetve 80 milliméterrel megemeli a jármű orrát, ellensúlyozva a fékezés miatt fellépő bólintást.

Oldalról érkező behatás esetére is készült a Mercedes. Ha a szenzorok ilyen irányú balesetet érzékelnek 50 milliméterrel képesek elmozdulni az első ülések oldalirányba az autó közepe felé, csökkentve az esélyét, hogy a behatás elérje az utasokat.

Egy ballon fúvódik fel a kocsi alatt vészfékezéskor

Egy ballon fúvódik fel a kocsi alatt vészfékezéskor

Egy ballon fúvódik fel a kocsi alatt vészfékezéskor


Emellett a tanulmányautó ajtóiba felfúvódó fémcsövek kerültek. A normál helyzetben összecsukott elemek baleset esetén 10-20 bar nyomás hatására kitágulnak, kipréselve az ajtókat is. A Mercedes kutatói szerint az így megtakarított hely azért jó, mert oda további védelmi rendszerek építhetők be.