A tavaly bemutatott Ford Kuga eddig csak 2,0 literes, 136 lóerős dízelmotorral, manuális váltóval volt kapható nálunk. A kínálat azonban kibővült. Magyarországon is elérhetővé vált benzinmotorral a szabadiő-autó.
A Kugába ugyanaz a 2,5 literes turbómotor kerül, amelynek változatait a Focus sportmodelljeiben, az ST-ben, illetve az RS-ben is alkalmazzák. Ám szemben azok 225, illetve 305 lóerős teljesítményével, a Kugában 200 tagú a ménes.
Az öthengeres blokk maximális nyomatéka 320 Nm, amely különösen rugalmassá teszi a négykerék-hajtású járgányt, tekintve, hogy 1600 és 4000-es fordulatszám között folyamatosan tudja a motor. Hatfokozatú manuális váltóval 8,2 másodperc alatt gyorsulhat százra a benzines Kuga, csúcssebessége pedig 210 km/óra. Ötfokozatú automatával 8,8 másodpercre, illetve 205 km/órára váltanak a menetdinamikai jellemzők. A jármű átlagfogyasztása 9,9 liter kézi, és 10,3 automata váltóval.
Benzinmotorral drágább a Kuga. A dízel 7,2 milliós indulóárához képest 8,5 milliótól vihető haza benzinessel a kocsi. Ez Trend felszereltséggel értendő, Titanium kivitelben kilencmillió feletti a terepjáró ára. Az automatáért 350 ezer forintot kérnek.
További újdonság, hogy más Ford-modellek után a Kugához is elérhetőek az Individual csomagok. Ezzel lehetővé válik, hogy a vásárlók egyéniségükhöz igazítsák, egyedivé tegyék autójukat.
Többek között prémiumminőségű bőrhuzat az üléseken, magasfényű Piano fényezés egyes belső elemeken, rozsdamentes acél küszöbdíszlécek, alumíniumpedálok és velúrszőnyegek kerülnek az Individual modellekbe. Kívülről krómdíszeiről, a karosszéria színére fényezett kerékjárat-szélesítésekről, az alacsonyabb küszöbvédő elemekről, nagyobb tetőspoileréről, valamint az eredetieknél 50 milliméterrel lejjebb nyúló lökhárítóiról ismerhető fel az egyedi változat.