Golf – Octavia: 1:0

Nemrég az Auto Bild öt párosításban eresztette egymásnak a Volkswagen és a Skoda termékeit, a kisautóktól az SUV-kon keresztül a nagy szedánokig.

A kompakt autók között  a

A Golf nyert az Octavia ellen
A Golf nyert az Octavia ellen

A Golf nyert az Octavia ellen

A Golf nyert az Octavia ellen

Golf VI harmonikusabb futóművével és a kedvezőbb belső téri minőségérzettel megverte az Octaviát, mert a cikkírók ezt többre értékelték a nagyobb csomagtartónál.

Caddy – Roomster: 1:1

A Roomster Caddy-meccset viszont a kisebb Skoda vitte, mert a Caddy bizony teherautó. Rosszabb vezetni és utazni is kényelmetlenebb benne, méretben viszont erősen veri a cseh ellenfelet. Ezzel együtt egyenlít a Skoda.

Polo – Fabia: 2:1

Az Auto Bild tesztelői a kisautókat nagyjából egyformán jónak találták. Szebb belső terével és modernebb, közös nyomócsöves dízelmotorjaival a Polo felülkerekedett a PD TDI-dízelekre kárhoztatott, tágasabb Fabián.

Passat – Superb: 2:2

Nagyobb és szebb belül a Passatnál

Nagyobb és szebb belül a Passatnál

Nagyobb és szebb belül a Passatnál


Nem maradtak ki a középkategóriás autók sem. A lap szerint a belépő Superb és a Passat között listaáron nincs érdemi különbség, de ezért a pénzért a Skodában az 1,4 TSI van, míg a Passatban az ósdi 1,6-os szívó benzines.

 1.4 TSi motorral hazánkban 463 200 Ft az eltérés kettejük között a legkevesebbe kerülő felszereltséggel. A tágasabb, szép belsejű Superb legyőzte a jobban hangolt futóművű Passatot, megint egál.

Yeti – Tiguan: 3:2

Mi az érdeklődés fenntartása miatt ötödikként hoztuk a Yeti és a Tiguan közötti összehasonlítást, amely a cikk apropóját adta.

Teherautós a Caddy , ezért a Roomster a győztes

Teherautós a Caddy , ezért a Roomster a győztes

Teherautós a Caddy, a Roomster a győztes


A 160 lóerős Yeti 1,8 TFSI könnyedebben megy, takarékosabb és agilisabb a kétliteres és 170 lóerős Tiguannál, nagyobb a csomagtere, a kivehető ülésekkel jobban variálható a belső tere, kevesebbe kerül és terepen is kicsivel jobb a német kategóriatársnál. A Tiguannak azonban a tesztben szereplőnél van terepre alkalmasabb Track&Field változata.

A Volkswagen a rugózási komfortban van előnyben a német autós lap szerint. A Yeti ezzel együtt nyert, így a Skoda ebben a tesztben legyőzte anyavállalatát. „A Volkswagen azzal vigasztalódhat, hogy a győzelem családon belül marad” – összegez a német kolléga.

Szőnyeg szélén a Yeti

A szép Polo legyőzte a tágas Fabiát

A szép Polo legyőzte a tágas Fabiát

A szép Polo megverte a tágas Fabiát


A Volkswagen közmondásosan háklis a házon belüli konkurencia emlegetésére, főleg akkor, ha a magasabbra pozícionált, nagyobb költséggel gyártható német modell alul marad a cseh konkurenssel szemben. Gyári vagy importőri forrásból nemigen lehet tesztautót keríteni olyan összehasonlításhoz, amelyben wolfsburgi és mlada boleslavi autók szerepelnek.
 
Az Auto Bild cikke azért érdekes számunkra, mert a Volkswagen állítólag bekérette a cikkben a Tiguannál jobbnak bizonyult Yetit. Nem általában egyet, hanem azt a konkrét autót rendelték be mustrára, amely ennyire meggyőzte a tesztelőket. Vajon mit néznek meg benne? A zajszigetelést, amit dicsért a cikk is? Nem tudjuk, mindenesetre ezt a típust hamarosan egy kollégánk is vezetni fogja. Hétfő reggelre megtudjuk, félnie kell-e a Tiguannak a Yetitől.