Hungaroring: a kedvenc futam
Megsaccolni is nehéz volna, hányan dolgoznak a Hungaroringen a World Series by Renault (WSR) versenysorozat magyarországi futamán. A mogyoródi pályán kisebb település létesült ezen a héten, lakói mind a WSR résztvevői.
A versenyszéria idei hét futama közül a magyarországi a harmadik. A pilóták ezt a futamot szeretik a legjobban, többek között azért, mert tavalyelőtt és az elmúlt évben is kiugróan sok néző előtt versenyezhettek, de Budapest közelsége is jó pont.
Közel a Forma-1-hez
A boxokban mára berendezkedtek a különféle futamok indulói. Elrajtol a szlovén Clio-kupa mezőnye, megküzdenek egymással a kétliteres és a 3,5 literes formaautók illetve hasonló motorral a Mégane kupék is, amelyek az utcai modellel szemben hátsókerék-hajtásúak.
Hogy jutok be?
Az ingyenes belépőjegyeket a Renault-márkakereskedésekből lehet átvenni, de letölthetők a verseny weboldaláról is a linkre kattintva. Belépőket kapni országszerte a Profi és a Match üzletlánc boltjaiban is. |
A Forma-1-hez a Formula Renault 3.5 versenygépei állnak a legközelebb. Biztosra vehetjük, hogy a mezőny több tagját később viszontlátjuk az F1-ben.
Sebastian Vettel is innen igazolt át a Forma-1-be két évvel ezelőtt, Robert Kubicát szintén a WSR-ből ismerhettük BMW-s karrierje előtt. Az együléses formaautók V6-os motorja 500 lóerős.
Massa, Raikkönen, Kubica
Hasonlóan nagy nevek küzdöttek a programon szereplő Formula Renault 2.0 Európa-kupában is.
Massa és Raikkönen, a Ferrari mindkét pilótája indult a sorozatban. Aki az együléses formaautók helyett az utcaira hasonlító versenykocsikat szereti, annak a Mégane Trophy 330 lóerős autóit ajánljuk.
Gokartozás ingyen
A Hungaroringre várt százezer körüli nézőszám nem csupán autórajongókból jön össze. A WSR családi program, a gyermekeknek is lesz mit csinálniuk. Ott jártunkkor készen állt a dodzsempálya, épültek a körhinták és holnapra meg lesz az ugrálóvár is, főleg, ha nem fúj majd ennyire a szél. A szervezők egy gokartpályával is készültek, ahol ingyen gokartozhatnak az érdeklődők.
Tényleg érdemes kimenni a szombati és a vasárnapi versenynapra, mert itt szó sincs a Forma-1 arroganciájáról, arról az izolációról, amivel a pályára kilátogatókat távol tartják a mezőnytől, az érdekességektől.
Kár kihagyni: veterán Renault-k
Itt testközelből látni a pilótákat és a versenygépeket. A nézők ugyanis szabadon beléphetnek a paddockba, amely a csapatok és a versenyzők lakhelye. A versenyeket leszámítva a boxutcát is megnyitják a szervezők.
A WSR idején a Renault és a Dacia kínálata is megtekinthető a Ringen, akinek megtetszik valamelyik típus, az akár ott helyben autót is vehet. Aki magunkfajta autóbuzi érdeklik a veterán utcai és versenyautók, az ki ne hagyja a Renault történeti gyűjteményéből kiállított kincseket. A vezess ott lesz a WSR-en, szép idő várható, Önök se maradjanak otthon!