Hungaroring: a kedvenc futam

Megsaccolni is nehéz volna, hányan dolgoznak a Hungaroringen a World Series by Renault (WSR) versenysorozat magyarországi futamán. A mogyoródi pályán kisebb település létesült ezen a héten, lakói mind a WSR résztvevői.

Népszerű a magyar futam
Már megtelt a paddock

Már megtelt a paddock

Már megtelt a paddock


A versenyszéria idei hét futama közül a magyarországi a harmadik. A pilóták ezt a futamot szeretik a legjobban, többek között azért, mert tavalyelőtt és az elmúlt évben is kiugróan sok néző előtt versenyezhettek, de Budapest közelsége is jó pont.

Közel a Forma-1-hez

A boxokban mára berendezkedtek a különféle futamok indulói. Elrajtol a szlovén Clio-kupa mezőnye, megküzdenek egymással a kétliteres és a 3,5 literes formaautók illetve hasonló motorral a Mégane kupék is, amelyek az utcai modellel szemben hátsókerék-hajtásúak.

Hogy jutok be?

Az ingyenes belépőjegyeket a Renault-márkakereskedésekből lehet átvenni, de letölthetők a verseny weboldaláról is a linkre kattintva. Belépőket kapni országszerte a Profi és a Match üzletlánc boltjaiban is.

Két és 3,5 literes formaautók mennek a ringen

Két és 3,5 literes formaautók mennek a ringen

Két és 3,5 literes formaautók versenyeznek


A Forma-1-hez a Formula Renault 3.5 versenygépei állnak a legközelebb. Biztosra vehetjük, hogy a mezőny több tagját később viszontlátjuk az F1-ben.

Sebastian Vettel is innen igazolt át a Forma-1-be két évvel ezelőtt, Robert Kubicát szintén a WSR-ből ismerhettük BMW-s karrierje előtt. Az együléses formaautók V6-os motorja 500 lóerős.

Massa, Raikkönen, Kubica

Hasonlóan nagy nevek küzdöttek a programon szereplő Formula Renault 2.0 Európa-kupában is.

Lesz mit csinálni a gyerekeknek

Lesz mit csinálni a gyerekeknek

Lesz mit csinálni a gyerekeknek


Massa és Raikkönen, a Ferrari mindkét pilótája indult a sorozatban. Aki az együléses formaautók helyett az utcaira hasonlító versenykocsikat szereti, annak a Mégane Trophy 330 lóerős autóit ajánljuk.

Gokartozás ingyen

A Hungaroringre várt százezer körüli nézőszám nem csupán autórajongókból jön össze. A WSR családi program, a gyermekeknek is lesz mit csinálniuk. Ott jártunkkor készen állt a dodzsempálya, épültek a körhinták és holnapra meg lesz az ugrálóvár is, főleg, ha nem fúj majd ennyire a szél. A szervezők egy gokartpályával is készültek, ahol ingyen gokartozhatnak az érdeklődők.

1961 és 1994 között készült a Renault 4, a válasz a Citroën Kacsára

1961 és 1994 között készült a Renault 4, a válasz a Citroën Kacsára

Az R4 a Renault válasza a Citroën Kacsára


Tényleg érdemes kimenni a szombati és a vasárnapi versenynapra, mert itt szó sincs a Forma-1 arroganciájáról, arról az izolációról, amivel a pályára kilátogatókat távol tartják a mezőnytől, az érdekességektől.

Kár kihagyni: veterán Renault-k

Itt testközelből látni a pilótákat és a versenygépeket. A nézők ugyanis szabadon beléphetnek a paddockba, amely a csapatok és a versenyzők lakhelye. A versenyeket leszámítva a boxutcát is megnyitják a szervezők.

A WSR idején a Renault és a Dacia kínálata is megtekinthető a Ringen, akinek megtetszik valamelyik típus, az akár ott helyben autót is vehet. Aki magunkfajta autóbuzi érdeklik a veterán utcai és versenyautók, az ki ne hagyja a Renault történeti gyűjteményéből kiállított kincseket. A vezess ott lesz a WSR-en, szép idő várható, Önök se maradjanak otthon!