Ahogy az utóbbi két évben, idén ismét a Peugeot 908 indulhat az élről a Le Mans-i 24 órás versenyen. Az LMP1-es, csúcskategóriába tartozó nyolcas számú autó Forma-1-es különítménye – Sebastien Bourdais, Franck Montagny és Stephane Sarrazin – 0,8 másodperccel volt gyorsabb, mint a tavalyi győztes, Dindo Capello – Tom Kristensen – Allan McNish hármas által vezetett új fejlesztésű Audi R15.
A ralivilágbajnokságot is megjárt Sarazzin 3 perc 22,888 másodperc alatt futotta leggyorsabb körét a 13,6 kilométeres la Sarthe versenypályán, ezzel az élre állítva csapatát. Érdekesség, hogy a francia pilóta csak négy másodperccel maradt el a tavaly autózott, – akkor is pole-t érő – leggyorsabb idejénél, ami igazán kiemelkedő, tekintve, hogy a szabálymódosítások nyomán a Peugeot elvesztette teljesítménye 10 százalékát.
Nem biztos, hogy jó jel a pole pozíció a franciáknak, hiszen eddig is megvolt a sebességük, de a versenyt mindannyiszor az Audi (már 8 győzelmük van) nyerte. Két éve még a műszaki hibák lassították a Peugeot-alakulatot, tavaly taktikai hibákat vétettek.
Ezúttal azonban magabiztosnak tűnnek. Sarazzin úgy nyilatkozott az időmérőn, nem a leggyorsabb körre koncentráltak, azon dolgoztak, hogy az autót beállítsák a versenyre. „A végén megpróbáltunk ugyan jó időt futni, de a legfontosabb, hogy Sebastien, Franck és én is elégedett vagyok az autó beállításával. Jó dolog az élről rajtolni, kisebb a forgalom, kisebb az esély a hibázására, de nem erre koncentráltunk” – mondta.
A Peugeot gyorsaságát nem is a pole mutatja meg igazán, hanem, hogy a harmadik, a negyedik és az ötödik helyen is 908-asok tanyáznak. Sőt a negyedik helyet a Pescarolo által versenyeztetett, tehát privát autó foglalja el, amely Jean-Christophe Boullion zseniális tempójának köszönhetően nemcsak az egyik gyári Peugeot-t előzte így meg, de a hatodik és hetedik helyre szorította az Audi két másik R15-ösét is.
Az eddig felsorolt dízelarzenál mögött a 8., a 9. és10. helyeken az idén csatlakozott új gyári csapat, az Aston Martin új versenyautóit találjuk. A Lola által szállított karosszériákba a brit márka hagyományainak megfelelően benzinmotor került.
Az LMP2-es kategóriában az Elgaard-Poulsen-Collard trió Porsche RS Spydere volt a leggyorsabb, az abszolút 20. időt autózva. 11 hellyel hátrébb találjuk a GT1 legjobbját a Magnussen-O’Connell-Garcio csapat Corvette C6R-jét, míg GT2-ben a Bergmeister-Neiman-Law hármas Porsche 997 GT3-RSR-je került az élre, amely számukra a 38. rajthelyet jelenti.
A szombat délelőtti bemelegítésen szintén a Peugeot uralta a la Sarthe-ot, az első három helyen a gyári autók végeztek, és az ötödik legjobb időt is egy 908-as, a Pescarolo egyik járgánya teljesítette. A gyári Audik a 4. és a 6-7. idővel végeztek.
A 77. Le Mans-i 24 órás futam ma délután 15 órakor rajtol, majd vasárnap du. 3 után egy körrel intik le. A futam a jól ismert sportcsatornán teljes hosszában élőben követhető lesz.