„Újra kitört a magyar vihar!” Ennyi állt abban az sms-ben, amelyben a Renault egyik magyar igazgatójának a franciák megköszönték a hozzájárulást a sikerhez. A gratuláció a WSR (World Series by Renault) elmúlt hétvégén tartott hazai futamához kapcsolódik.

Nem a Thaliások fizetik

Végre: magyarok a Hungaroringen! 1
Kicsit népünnepély is a WSR

Kicsit népünnepély is a WSR

Kicsit népünnepély is a WSR


A WSR részben autósport, részben népünnepély, részben családi esemény, részben egy alkalom, amikor a Renault a termékeit, de főleg a márkát közelebb hozhatja az emberekhez. A gyár ügyel rá, hogy a költségeket a párizsi központ állja.

Egy rosszindulatú vásárlónak így nem lehet az az érzése, hogy a Thaliájára nehezen összekuporgatott forintjaiból gokartozik, körhintázik vagy dodzsemezik más gyermeke, esetleg repked fülig érő szájjal az ugrálóvárban. A jó megoldás különben is az, ha eljön boldog-boldogtalan, a rendezvény és benne minden program ingyenes.

Nézőcsúcs: közel 130 ezer ember

Ez üt: Magnum, Barbie-rózsaszínben

Ez üt: Magnum, Barbie-rózsaszínben

Ez üt: Magnum, Barbie-rózsaszínben


Hivatalos adatokat a látogatók és a parkoló autók számáról a Hungaroring csak a szervezőknek ad ki, de az összeredmény nyilvános.

A harmadik WSR-parádén megint látogatottsági rekord született, a hétvégén teljes nézőszámként közel 130 ezer embert dobott ki a beléptetőrendszer a tavalyi 125 ezer helyett.

A Forma-1-en kívül a csak a WSR töltötte meg látogatókkal a ringet, mert a látványos kamionversenyek régen kivesztek a mogyoródi pályáról.

Végre: magyarok a Hungaroringen! 249

Egy kattintásnyira van a galéria a WSR-hétvége összes képével
425 lóerős autók mennek a Formula Renault 3.5-sorozatban

425 lóerős autók mennek a Formula Renault 3.5-sorozatban

Félelmetes hangúak a 425 lóerős autók


Idén kiadónk is jelen volt az eseményen a Figyelőnettel és a Sanomához tartozó autós lapokkal. Az új szerkesztőség által készített Autó2 szervezte be a pomponos lányokat, akik a rajtrácson és a boxutcában is feldobták a hangulatot.

A vezess sátrához sok embert vonzott a fotózkodási lehetőség a versenyzőoverallos pilóta és a pomponos lány képével. Az SMS-ben játszók közül valaki egy navigációs berendezést nyert a mai sorsoláson, gratulálunk neki!

Ragnotti: nem felejt

Ragnotti 64 éves, és így tolja!

Ragnotti 64 éves, és így tolja!

Jean Ragnotti 64 éves, és így tolja!


A leglátványosabb attrakciót Jean Ragnotti mutatta be. A neves ralipilótát igazi állatnak neveznénk, ha nem tisztelnék eredményeit és 64 évét.

Mindenesetre szem nem maradt szárazon, ahogy a Renault 5 Maxi Turbo mind a 350 lóerejét ráeresztette a szerencsétlen hátsó kerekekre és a célegyenesben pörögve, végig füstöltetve gyönyörködtette a magunkfajta autóbuzit.

Végre: magyarok a Hungaroringen! 252

Nincs túl távol a Forma-től. Képek a galériában

Mi az az Estafette?
A Baumaxból hoztak facsavart a veteránhoz

A Baumaxból hoztak facsavart a veteránhoz

Az Estafette, most épp rendőrautóként


Ragnotti akrobatikája mellett sokan örültek a gyári történeti gyűjteményből felvonuló autóknak is, amelyek közül rendőrautóként az Estafette furgon is nagy sikert aratott. Itt volt a Renault válasza a Citroën Kacsára, az R4, amely olcsó, de praktikus és vidám autócskaként máig aktuális.

A formatervezés iránt érdeklődőket várta a designnak szentelt sátor, ahol a tavalyi Genfi Autószalonon látott tanulmányautót állították ki. Azért ezt, mert jól látni rajta, milyen közel áll az utcai Mégane Coupéhoz.

Versenyláz

Hungarian super girls

Hungarian super girls

Hungarian super girls


A Mégane Coupét verseny közben is láthatta a közönség, persze az épített, hátsókerék-hajtású és 330 lóerős pályaautónak az optikán kívül semmi az utcaihoz.

A formaautók mezőnyében Formula Renault 2.0 pilótái és gépei az olasz bajnokság illetve az Európa-kupa keretében is megmérkőztek.

A márkakupák közül a szlovén Clio-kupa futamát is látta a közönség.

Nissan V6 van a kupás kupékban

Nissan V6 van a kupás kupékban

Nissan V6 van a kupás kupékban


A csúcskategóriát a Formula Renault 3.5 együlésesei képviselik, fejlett aerodinamikai jellemzőkkel és 425 lóerős motorral. Ebben a sorozatban is készült Forma-1-es karrierjére Robert Kubica és Sebastian Vettel.

A Forma-1-ben ez nem fordulhatna elő, de innen haza lehetett vinni a gumikat verseny után, amivel sokan éltek is. Egy üveglappal asztallá fejlesztve szép emlék a WSR-ről, amely minden bizonnyal jövőre is visszatér a Hungaroringre.

Viszontlátásra 2010-ben!

Viszontlátásra 2010-ben!


Viszontlátásra 2010-ben!