2010 végére készülhet el az M0-s körgyűrű új, déli szakasza, amely az M5 autópályát köti össze az 51-es számú főúttal, csatlakozva a körgyűrű keleti szektorához. A 6,3 kilométeres szakaszt az EMWL Autópálya Konzorcium építheti meg 9,7 milliárd forintért.

A tenderen 6 pályázó indult, az EMWL-konzorciumé volt a legolcsóbb ajánlat, a legdrágább 13 milliárd forintról szólt. A beruházást az Európai Unió Közlekedésfejlesztési Operatív Programja támogatja.

Átépítik az M0-s körgyűrűt 1
Lilával a tervezett szakasz

Lilával a tervezett szakasz

Lilával a tervezett szakasz


A jövő év végére elkészülő új, szakasz 2×3 forgalmi sávos lesz, leállósávokkal, a két útpályát pedig betonelemek választják el egymástól. Az útpálya kétrétegű, 26 centiméter vastag vasalt betonból készül. Az útszakaszon a megengedett sebesség 110 km/óra lesz.

Jelenleg ahhoz, hogy az M1-es és az M7-es autópályákról az M3-asra az M0-son el lehessen jutni, az M5-ös egy rövid szakaszát is igénybe kell venni. Ezt a helyzetet szünteti meg az M5-ös és az 51-es számú út között épülő új szakasz, amely folyamatossá teszi az M0-s körgyűrűt.
Addig azonban nehézséget fog okozni, hogy az M0-51 sz. főút csomópontja a meglévő M0-s pálya forgalmának folyamatos fenntartásával fog átépülni, szakaszosan változó forgalomterelési viszonyok mellett.