Igazi mestermű a Mercedes-Benz G55 AMG. A világ talán legjobb terepjáróját a gyári sportrészleg, az AMG tette képessé nagy sebességű száguldásra. A Hamann szerint viszont lehet ezt jobban is csinálni.

Ezért teljes frissítésen esett át a német tuningcégnél a nagytestű Merci, melynek alapját az 5,5 literes, kompresszoros motor teljesítményének megnövelése adja. 507 helyett 600 lóerős a műtét után a V8-as, miközben a maximális forgatónyomaték 700-ról 782 newtonméterre emelkedett. Az csak papíron számít, hogy ez a gyönyörű vaskocka így 5,5 helyett 0,4 másodperccel hamarabb képes elérni a 100 km/órás tempót.

Irányítópult 600 lóerőhöz
24 részes karboncsomag díszíti az utasteret

24 részes karboncsomag díszíti az utasteret

24 részes karboncsomag díszíti az utasteret


Az viszont valóban számottevő, hogy – a gyárban beállított 210 km/órás korlátozás kiiktatása után – a Typhoonra keresztelt gép 261 km/órára képes. Reméljük, a motortuningot nem adja oda a Hamann anélkül senkinek, hogy az ne venné meg a bemutatóautón szereplő fék- és futómű-átalakítást is.

Ha most azt hiszik, hogy a Hamannál megőrültek, akkor mit mondanak a Brabus hasonló alkotására, ahol a V12-es motorral ellátott G-osztály 700 lóerős?!