Az autógyárak egyik kedvenc teszthelyszínén lencsevégre kapták az Audi legújabb sportmodelljét. Az R8 Spider szinte leplezetlenül állt a kamerák elé. Ahogy például legfőbb konkurensei, a Ferrari F430, a Lamborghini Gallardo, úgy az Audi is a vászontetőre szavazott, amelynek több oka is van.
Egyfelől ezzel tömeget lehet megtakarítani, szemben a nyitható fémtetőkkel, másfelől az ilyen autók vásárlói aligha igénylik a modell téli használhatóságát, amikor előnybe kerülhetne a fémtető. Harmadsorban pedig tekintve, hogy középmotoros sportkocsiról beszélünk, minimális hely van az utasok mögött, így a kisebbre összecsukható vászontető szinte adja magát.
Ahogy a kupé, úgy a roadster variáns is alumíniumvázra épül, de azt a tető hiányában számos helyen megerősítik, majd így szerelik fel a szintén alumíniumból elkészített karosszériaelemeket. Mindez merev, ugyanakkor könnyű felépítést eredményez, persze a normál variánsoknál valamelyest nehezebb lesz a kocsi. További újdonság, hogy a motor levegőbelépőinek kialakítása sokkal egyszerűbb a Spideren.
Eleinte a 4,2 literes, V8-as motorral (420 LE) készül a Spider, majd fél év múlva jöhet az 5,2-es variáns (525 LE). Mindez garantálja, hogy továbbra is frenetikus élményt nyújtson az R8. A gyengébb változat is könnyedén gyorsul majd 100-ra öt másodpercnél rövidebb idő alatt, míg az 5,2 literes közelebb lesz a négy másodperchez. Az autók csúcssebessége 290, illetve 300 km/óra lehet.
Az új modellt ősszel a Frankfurti Autószalonon leplezik le, így az első megrendelők 2010 elején megkaphatják a modellt, jövő nyáron már autózhatnak is vele.