Ha valaki eddig a megfelelő dízelmotor hiánya miatt nem választotta a Hyundai Santa Fét, akkor itt a jó hír: az autó megújult és két új remeknek tűnő gázolajos blokkal gazdagodott.
Látványa miatt senki nem választja majd a régi helyett az új Santa Fét, hiszen a ráncfelvarrás során csak minimálisan változott az autó. Megváltozott a hűtőmaszk és a lökhárító elöl, miközben hátul a lámpákat és szintén az ütközőt formázták át. A legfeltűnőbb a ködfényszórók hangsúlyozása. Ezenfelül az irányjelzővel felvértezett új külső visszapillantó tükrök jelentenek újdonságot. Belül a hírek szerint az anyagminőség javításán van a hangsúly.
Lényegesebb újdonság a Santa Fében is bemutatkozó két dízelmotor. A gyengébbik négyhengeres 2,0 literes, maximális teljesítménye 184 lóerő, amihez 392 newtonméteres nyomaték társul. Biztató adatok!
Van azonban erősebb is, a 2,2-es változat 200 lovas, ez 436 Nm-t tud. Ám nemcsak a motorok, de sebességváltó is új, mindkettőhöz hatfokozatú automata tartozik.
A 2010-es Hyundai Santa Fe Koreában júliusban bemutatkozik, Európában az őszi Frankfurti Autószalonon tartják a premiert.