A Főpolgármesteri Kabinet mai ülésén újratárgyalta a Margit híd felújításának finanszírozási lehetőségeit, hogy pótolják a hiányzó milliárdokat. Mint ismeretes a 14,8 milliárd forintos becsült mérnökárhoz képest dupla annyiba kerülő árajánlatok érkeztek a kivitelezői tenderre. Így további 17,1 milliárd forintot kell előteremtenie a Fővárosnak.
A kabinet szerint a híd felújítása nem halasztható és az új közbeszerzési eljárás kiírása sem hozna olcsóbb ajánlatot, viszont hosszú időre eltolja a híd rekonstrukciójának kezdetét. Ezért a többletköltségek fedezetét három forrásból biztosítaná a főváros.
Egyfelől az M5-Ipacsfa közötti (XVIII. ker. Méta utca kiszélesítése) közútfejlesztés projektjét későbbre tolják. Mint mondják, a szükséges területek megszerzése miatt a fejlesztés még évekig amúgy nem indulhatna el. A projekt halasztásából 1,6 milliárd forint szabadul fel.
Másodsorban a kerékpárutak fejlesztésére elkülönített fővárosi források egy részét európai uniós forrásokkal váltják ki. Az idei évben várhatóan uniós pályázatokból több mint 2 milliárd forint érkezik majd kerékpárutak építésére, felújítására a Fővároshoz, így ez az összeg a fővárosi költségvetésben felszabadul. A kerékpárutak megépülnek.
Emellett a legjelentősebb forrást a költségvetés hídfelújítási kerete jelenti. A következő két évre 14,2 milliárd forintot tervezett a Főváros hídfelújítási feladatokra. Amelyből most 13,2 milliárd forintot a Margit híd felújítására fordítana a Főváros, vagyis későbbre ütemezve más felüljárók, átkelők műszaki szempontból halasztható felújításait.
A fenti megszorításokkal 17 milliárd forint többletforrás biztosítható a Margit híd felújítására. Ezzel a már meglévő, 6 milliárd forintos uniós támogatással, valamint a fővárosi költségvetésben eredetileg rendelkezésre álló 7 milliárd forinttal együtt így elegendő forrás áll rendelkezésre a Margit híd felújításához.
Ezzel nem kell elhalasztani, sem leállítani az 1-es és 3-as villamos projektjét, vagyis az eredetileg tervezettek szerint valósulhat meg.