Bár mindenki a Forma-1 miatt figyelt tegnap Párizsra, ahol a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa ülésezett, azért Max Mosley távozásán túl is születtek izgalmas döntések. Úgy tűnik, ha már a Forma-1-et nem sikerült, legalább a ralit átalakítják.

Az FIA vezetői például úgy határoztak, hogy 2011-től a csúcskategóriás rali versenyautókba, a WRC-kbe 1,6 literes turbómotor kerülhet, szemben a jelenlegi 2,0 literes turbóval. A mostani döntés felváltja azt a korábban hozott intézkedést, amely 2011-re 2,0 literes szívómotorok – a jelenleg az IRC-ben versenyző Super 2000-es modelleknek megfelelő – alkalmazását írta volna elő és csak 2013-tól használták volna az 1,6-osokat.

Vegyes talajú versenyek is lehetnek
Változhat a  futamok lebonyolítása

Változhat a futamok lebonyolítása

Változhat a futamok lebonyolítása


A Ford versenyautóiért felelős M-sport korábban bejelentette, hogy már dolgozik Ford Fiesta Super 2000 rally versenyautóján, amelyet azonban így is elindíthat majd a világbajnokságon.

Létrehoznak ugyanis egy ún. WRC Cupot 2010-től, a rali-világbajnokságon belül. Ebben a sorozatban az S2000-es modellek vehetnek részt, de legalább hét vb-futamon indulniuk kell, melyek közül legalább egynek Európán kívülinek kell lennie.

Átalakulnak ugyanakkor a világbajnokság futamai is. Ezentúl nem kell elkülönülniük egymástól az aszfaltos és murvás versenyeknek, azaz egy versenyen belül kétféle talajtípus is előfordulhat. Sőt az FIA azt is megengedi, hogy akár egy szakaszon belül is váltakozzanak a körülmények.

Vegyes talajú versenyek is lehetnek

Vegyes talajú versenyek is lehetnek

Vegyes talajú versenyek is lehetnek


Ennél is meglepőbb az a változás, hogy a vb-futamok szervezői rugalmasan alakíthatják a futamok időbeosztását. A versenyek lehetnek kettő-, három- vagy négynaposak, annyi kikötés azonban van, hogy szombaton vagy vasárnap kell véget érniük. Állítólag ez azért kell, hogy a versenyek egyedi, sajátos légkörét jobban ki lehessen hangsúlyozni.

Végül, de nem utolsósorban közzétették a 2010-es rali-világbajnokság naptárának legújabb variációját:

WRC-futamok, 2010:

Február 14.: Svédország
Március 7.: Mexikó
Április 4: Jordánia
Április 18.: Törökország
Május 9.: Új-Zéland
Május 30.: Portugália
Július 11.: Bulgária*
Augusztus 1.: Finnország
Augusztus 22.: Németország
Szeptember 12.: Japán
Október 3.: Franciaország
Október 24.: Spanyolország
November 14.: Nagy-Britannia

* Függően az FIA megfigyelő jelentésétől