2010 elejétől a Ford is részt vesz a brit kormány alacsony széndioxid-kibocsátású autóflottájának felállításában, ehhez az autógyár elektromos hajtású prototípusokat szállít. A Focus BEV modellek a feltöltéséhez szükséges infrastruktúrát a Ford, a Scottish and Southern Energy és a Strathclyde Egyetem által alkotott konzorcium üzemelteti.

A különleges modelleket külön erre a célra fejlesztette ki a Ford Europe. Nem ez az első ilyen munkájuk, hiszen tavasszal már bemutatkozott a Tourneo Connect elektromos változata.

A motor és a hajtás elfér a normál változat orrában
Amerikában már tesztelik a komplett autót

Amerikában már tesztelik a komplett autót

Amerikában már tesztelik a komplett autót


Egyelőre az elektromos Focusokról nincs kép és a pontos műszaki adatokat is csak később hozzák nyilvánosságra. Annyit azonban elárult a Ford, hogy a járművekben az a technológia működik, amit a Ford 2009 januárjában mutatott be az Észak-Amerikai Autókiállításon. Ott is Focus BEV néven futott, de az amerikai Focus teljesen más modell. Az USA-ban 2011-ben várható a szériamodell megjelenése, Európában egy évvel később.

Az amerikai prototípus nagyjából 130 kilométert tud megtenni egyetlen feltöltéssel. Lítium-ion akkumulátorai 220 és 110 voltos hálózatról egyaránt tölthetőek. Az Európában használatossal nagyjából hat óra alatt lehet a telepeket százszázalékos állapotba hozni. A kocsi a tesztek szerint nagyjából 10 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára.

A motor és a hajtás elfér a normál változat orrában

A motor és a hajtás elfér a normál változat orrában

A motor és a hajtás elfér a normál változat orrában


Nem véletlen, hogy az utóbbi időben számos környezetbarát technológia bevezetéséről hallani Angliából. Európa elektromosautó-fővárosává kívánja tenni Londont a főpolgármester. Ennek érdekében 2015-ig 25 ezer pontból álló töltőállomás-hálózatot szeretne létesíteni, és a villanyautóknak mentességet kínál a városközpontban érvényes behajtási díj alól.