Az áprilisi európai bemutató után megérkezett Magyarországra a Mazda3 i-Stop rendszerrel szerelt változata. Igen egyszerű elv alapján működik: a motor leáll, ha az autó megáll.
A rendszer újdonsága, hogy leálláskor a főtengely speciális vezérlésével és a dugattyúk meghatározott pozícióban való megállítása nyomán a kuplung lenyomását követően mindössze 0,35 másodperc alatt képes újra indulni a motora megfelelő hengerébe történő benzin befecskendezésével és meggyújtásával.
Egyetlen hibája, hogy a start-stop automatika csak a kétliteres, 151 lóerős, közvetlen befecskendezéses motorral rendelhető. Viszont a teljesítményhez mérten igen jó, 6,8 literes átlagfogyasztást produkál a jármű. Vagyis a régi Mazda3 korábbi kétliteres motorjához hasonlítva az új Mazda3 i-Stop 100 kilométerenként majdnem egy litert spórol, amely vegyes használatban 14%-ot jelent. CO2-kibocsátása 75 000 km-re vetítve 2,2 tonnával kevesebb.
Ez a típus 10,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, csúcssebessége 206 km/óra. A Mazda3 i-Stop két felszereltségi szinten rendelhető mind a Sport, mind a Sedan karosszériaváltozatban, 5,86 milliótól érhető el.