Bár az őszi Frankfurti Autószalon sztárja az Opel-standon egyértelműen az Astra lesz, ám ott mutatkozik be az új Meriva is. Mint a legújabb kémfotók elárulják, a szériamodell megszólalásig hasonlít a tanulmányra.
Bár ügyesen álcázzák, azért kiszúrható, hogy nemcsak az általános formát, de a részleteket is megörökölte a Meriva. Így megmarad a koncepción látott lépcsőzetes övvonal a hátsó ajtónál, amely az elsővel szemben, tehát szekrényajtószerűen nyílik.
A Rolls-Royce-nál alkalmazott megoldás sokkal kényelmesebb beszállást biztosít a hátsó utasoknak, ugyanakkor veszélyeket is rejt. Azért, hogy menet közben ne lehessen kinyitni – amitől a szél letéphetné – elektromos biztonsági zárral is ellátják.
Az elődjéhez képest jelentős méretnövekedésen keresztülment Meriva elsősorban kis motorokra épít. Az 1,2 és 1,4 literes hengerűrtartalom képviseli a fő csapásvonalat, amelyekből szívó és turbó is kerül majd a kis egyterűbe, ugyanakkor a sportváltozatba 1,6-os turbót építenek, közel 200 lóerővel. Az OPC nemcsak erős motort, de feszesebb hangolású futóművet és egyedi optikai elemet, illetve sportos belsőt takar. Dízelből 1,3-as és 1,7 literes kerül a járműbe.
Az októberi bemutató után Nyugat-Európában már év végén, nálunk várhatóan csak jövő tavasszal kerül a kereskedésekbe az új Opel Meriva.