Villanyautó is lesz az újból
Villanyautó is lesz az újból
Fotó megosztása:
A Capri is Saarlouisban készült
A Capri is Saarlouisban készült
Fotó megosztása:
Az új Fiesta globális padlólemezre épül
Az új Fiesta globális padlólemezre épül
Fotó megosztása:
Olcsóbb a gyártás, ha nagyobb a darabszám
Olcsóbb a gyártás, ha nagyobb a darabszám
Fotó megosztása:
2011-ben jön az utódja, Amerikában és Európában is
2011-ben jön az utódja, Amerikában és Európában is
Fotó megosztása:
Egy Zakspeed Capri a Nürburgringen 1981-ből, Klaus Ludwiggal
Egy Zakspeed Capri a Nürburgringen 1981-ből, Klaus Ludwiggal
Fotó megosztása:
Saarlouis marad a gyártóbázis a modellváltás után is
Saarlouis marad a gyártóbázis a modellváltás után is
Fotó megosztása:
Talán így néz ki az új Focus, de inkább máshogyan
Talán így néz ki az új Focus, de inkább máshogyan
Fotó megosztása:
Talán így néz ki az új Focus, de inkább máshogyan
A
Ford bejelentette, hogy 2010-től gyártásba kerül a Focus harmadik generációja. Az új modellt a németországi Saarlouisban gyártják majd, míg a szintén jövőre bemutatkozó új C-Max összeszerelése a spanyolországi Valenciába kerül.
Azzal a lépéssel, hogy mindkét modell gyártására egy-egy gyár specializálódik, a Ford szeretné maximalizálni a hatékonyságot és a gyártáskapacitások rugalmas kihasználását. A Focus esetében egész Európát a németországi gyár látja majd el, míg a C-Max esetében még Európán kívüli szállítások is elképzelhetőek.
Eddig Saarlouis a Focuson túl a Kuga és a C-Max szülőhelye is volt. Az üzem egy egykori reptéren épült fel 1966-tól. Az első autó, a kutyacsontnak hívott Escort 1970. január 16-án hagyta el a futószalagot. 1971-től Caprik is készültek, az első Focus gyártása 1998 augusztusában indult be ugyanitt.
Az új Focust várhatóan jövő ősszel a Párizsi Autószalonon leplezi le a Ford, míg a C-Max bemutatója vagy idén októberben, Frankfurtban vagy jövő tavasszal, Genfben várható.
Ha több mindent megtudna az új Focusról, olvasson pletykákat ITT, a méretnövekedésre készülő C-Maxról ebben a cikkünkben írtunk.