Ez sokkal kedvezőbb ajánlatnak tűnik a korábbi orosz-kanadai cégek által kínáltnál, miután azok részére 4,5 milliárdos hitelgaranciát vállalna Németország. A kínai elképzelés szerint a BAIC-é lenne az Opel 51 százaléka, míg a General Motorsnak maradna 49%.
Nem is csak a pénzügy könnyebbség az igazi fegyver a kínai gyártó kezében, hanem, hogy állítólag vállalná a németországi munkahelyek megőrzését, miközben a Magna-Gaz-Sberbank konzorcium leépítéseket tervez. Mindezt a kínai piacra szánt autók gyártásának felfuttatásával képzelik.
Emellett azonban a terveik szerint, 2012-ben már Kínában is gyártatnának autókat. A másfél milliárd eurós befektetés nyomán félmillió Opel készülne az ázsiai országban.
Bár az ajánlat szépnek tűnik, egyelőre nem tudni, hogy visszafordítják-e a korábban eladásként közölt tárgyalásokat, mindenesetre megvizsgálják az ajánlatot. A Magnával már aláírtak egy előzetes szerződést májusban, de több forrás szerint sincs még végleges döntés az Opelről.