A videó:
Idén is számos, jobbnál jobb járgány tűnt fel a Goodwoodi Sebesség Fesztiválon, tavaly viszont volt egy igazán egyedülálló autó. Rod Millen Toyota Tacomája.
Kinek a mije?
A Tacoma a japán autógyár amerikai pickupja, olyan, mint nálunk a Hilux, de ez igazából itt lényegtelen, hiszen az autónak semmi köze bármihez, ami utcán közlekedik. Rod Millen és csapata mindössze 3 hónap alatt építette meg az autót, amelynek alapját csőváz adja, erre szénszálas műanyagból készült karosszéria. Tömege mindössze 885 kilogramm. Akár egy régi Suzuki Swifté.
Az erőt 2,1 literes, négyhengeres turbófeltöltős motor biztosítja. Nem is akármekkorát. 850 lóerő, illetve 1490 Nm nyomaték vár bevetésre, amely ötfokozatú sebességváltón át indul a négykerék-hajtás felé.
A Tacoma a Pikes Peak Hegyi Versenyre épült. A különleges 20,8 kilométer hosszú pályán 156 kanyar fogadja a vállalkozókat. A 2863 méteres tengerszint feletti magasságból induló és 4300 méteren véget érő laza talajú utat nemigen lehet versenypályának hívni, még korlátja sincs.
Az új-zélandi pilóta 1994-ben 10 perc 07.70 másodperc alatt száguldott fel a hegyre, új rekordot felállítva, megszerezve hetedik kategória és negyedik összetettbeli győzelmét a versenyen. Mindezt egy Toyota Celicával. 1998-ban a Tacoma megörökölte az ott használt technikát, továbbfejlesztve és másik ruhába bújtatva, ez a kocsi száguldott Gooodwoodban tavaly.
Amikor a fenti videó készült, Millen és Toyotája még mindig tartotta a rekordot, azóta viszont egy Suzuki gyorsabb volt nála. Idén Marcus Grönholm ralivilágbajnok egy 800 lóerős Ford Fiesta volánja mögött próbálja még rövidebb idő alatt letudni a pályát.