Először Pesten
Az európai terjeszkedés részeként hazánkban is megnyílt az Infiniti első autószalonja. A hazai kínálatban szereplő G37 limuzinról, a G37 Coupéról illetve az EX és FX szabadidő-autókról a linkeken találnak bemutatót. Kicsit talán meglepő módon a bemutatótermet nem Budán, hanem az Árpád híd közelében, a pesti Váci úton nyitotta meg a Gablini-csoport.
A bemutatón sokszor elhangzó szlogen a „Total Ownership Experience” volt, ami a total cost of ownershipre rímel. Utóbbi az autókkal járó költségeket írja le, előbbi épp ellenkezőleg, egy márkaélményt ígér a tulajdonosoknak, mint az összes többi prémiummárka is.
Művi prémiummárkák Japánból
Az 1980-as évek második felében a Honda, a Nissan és a Toyota ugyanarra gondolt: ideje egy, az alapmárkánál magasabbra pozícionált branddel lenyesni egy szeletet a bejáratott német, svéd és brit prémiummárkák ügyfélköréből. Indulásként jobb felszereltség A Toyota luxusmárkája annyiban különleges, hogy nem egy meglévő típust pucolt ki indulásként, hanem – több mint öt év és egymilliárd dollár ráfordításával – egy önálló V8-as modellt fejlesztett, az LS 400-at. Van is, meg nincs is Érdekes, hogy évekkel hamarabb nyílt Lexus- és Infiniti-szalon Magyarországon, mint Japánban. Úgy látszik, a rendkívül telített hazai pálya rázósabb. A három elegáns japán márka termékei részben mégis elérhetőek a szigetországban. A Lexus GS-ből lett például a Toyota Mark X, a Nissan Skyline Coupé az Infiniti G37 Coupé testvére, a Nissan Fuga pedig az E-osztály méretű Infiniti M-szériával egyezik meg. A Honda az Acura modellek alapjait adó autók (pl. Accord, CR-V) eredetijével szintén jelen van Japánban. |
A szalon igényes belsőépítészeti megoldásaiból a magam egyszerűségével nem sokat érzékeltem. A berendezés a sajtóeseményre megváltozott, például a kiállítótér jó részét székek töltötték meg. A cél egyébként az elegáns, modern szállodák fogadóterét és a luxusüzletek hangulatát visszaadni.
Várni kell, nincs raktárkészlet
Az összes szalonban, így a fővárosi Váci úton megnyíltban is megtalálható egy jókora monitorhoz kapcsolódó számítógép, amelyen látványosan összerakhatók az autók a vágyott fényezéssel, belső hangulattal és a felnikkel. A felszereltséggel nincs mit bíbelődni. Mindegyik típus teljes felszereltségű, csak a négykerék-kormányzást vagy az összkerékhajtást lehet extraként kiválasztani.
Videón az Infiniti
A második oldalon: miért kell várni egy húszmilliós autóra?
Minden autóra körülbelül öt hónapot kell várni, mert az Infiniti nem gyárt raktárra autókat, kizárólag megrendelésre dolgozik. Az elmúlt évben összesen 148 ezer autót adtak el ezzel a módszerrel. Összevetésképp, az Audi tavalyi 1 026 617 autójából csak az A3 Sportbackre jut körülbelül ennyi, pedig a lépcsőshátú A4-ből és A6-ból illetve az A4 Avantból is több készült.
Hozom-viszem, 250 kilométerről
Megkérdeztük Gablini Gábort, hogy miért éri meg saját bevallása szerint többszázezer eurót ölni egy alig ismert prémiummárka hazai bevezetésébe. A tulajdonos válasza meglepő volt:
„Minden márkának más téren magasabbak az elvárásai, a Peugeot után a Nissan bevezetésével is gazdagodott a Gablini-csoport cégkultúrája. Az Infiniti forgalmazásától azt várom, hogy magas standardjai abban is előrébb viszik a céget, ahogy a Nissan- vagy Peugeot-ügyfelekhez fordulunk.”
Az ismeretlen japán vetélytársaknak jobb szolgáltatást kell nyújtaniuk, mint a bejáratott prémiummárkák, amit az Infinitinél is tudnak. Évente egyszer Budapest 250 kilométeres körzetében díjmentesen házhoz mennek az autóért, majd a Budaörsön működő márkaszervizből vissza is szállítják az autót. Aki a körön kívül van, a limiten túli távért szerény kilométerdíjat fizethet, ha igényli a szolgáltatást.
FM: nem hullámsáv
Minden Infiniti hátsó- vagy összkerékhajtású. A hazánkban forgalmazott G-sorozat és az FX-ek ugyanarra az E-padlólemezre épülnek, amelyre a 350Z. A hátsókerekes autókra kitalált alapok az első tengely mögé beépített motorral működnek jól. A jó súlyeloszlást biztosító megoldást ezért is hívták orr-középmotoros, angolul front mid-ship (FM) elrendezésnek. Alapvetően bővérű, V6-os és V8-as, benzines motorokra szabták az alapokat. A Renault-nál kifejlesztett háromezres, V6-os dízelmotor és a hibridváltozat 2010 végén várható. Dízel nem lesz a G-szériában, csak a SUV-modellekből. Akit érdekel, hogy a Nissannál ki kivel van, a 32. oldalon megtalálja a padlólemezeket és a rájuk épülő fontosabb modelleket a Dacia Logan testvéreitől a Nissan GT-R-ig. |
Ellenfél: főként a BMW
Sehol nem mindegy a vételár, de hazánkban különösen sok múlik rajta. Ha hivatalos forrásból túl drágák az autók, a vásárlók többsége köszöni, de nem kér a szalonban átélhető élményből és a márka szolgáltatásaiból. Inkább behozatja a nagy vízen túli, gyengébb fékekkel szerelt változatokat, ahogy eddig.
Az Infiniti nem a büszkébb tervekkel induló, de máig marginális szerepű Cadillachez méri magát. Nem is a klasszikus, nyugodt vonalat képviselő Volvo vagy a Mercedes-Benz, és főleg nem a Lexus a nagy ellenfél.
Az új márka a BMW-re céloz, portékájukat elvileg a bajor erőnyerők alá árazták be. Ez azonban nem az alapárakra áll, csak összehasonlítható felszereltség esetén igaz.
A felhozatal | Listaár, forint |
|
Infiniti G37 (3.7 V6, 320 LE) | 13 929 000 | |
Infiniti G37 GT (3.7 V6, 320 LE) | 14 429 000 | |
Infiniti G37 Coupé (3.7 V6, 320 LE) | 15 390 000 | |
Infiniti G37 GT Coupé (3.7 V6, 320 LE) | 15 890 000 | |
Infiniti EX37 (3.7 V6, 320 LE) | 15 910 000 |
Infiniti EX37 GT (3.7 V6, 320 LE) | 16 442 000 | |
Infiniti FX37 GT (3.7 V6, 320 LE) | 18 044 000 | |
Infiniti FX37S (3.7 V6, 320 LE) | 19 036 000 | |
Infiniti FX50S (5.0 V8, 390 LE) | 22 774 000 |