Ma délelőtt adta át az MAN Kamion és Busz Kereskedelmi Kft. a BKV Zrt. részére azt a csuklós Neoplan Centroliner autóbuszt, melyet egy hetes teszt időszakra a miskolci MVK Zrt-től kértek kölcsön. Az autóbusz július 29-től augusztus 2-ig a 7-es vonalán fog közlekedni, ahol a rajta utazni vágyok, vagy a véletlenül rá bukkanók jegy érvényesítése nélkül is felszállhatnak rá.
A busz nagy, amennyire csak lehet. Hosszúsága eléri a jogszabályban megengedett maximumot, azaz a 18,75 métert, míg a 7-esen közlekedő csuklós Volvók csupán 17,94 méter hosszúak. Ez a különbség az első és a második tengely közti 68,5 cm-es többletnek tudható be. Ez ugyan a befogadóképességre nézve kedvező, viszont a jármű manőverezhetőségének romlását eredményezheti.
Kisebb mérete ellenére utasbefogadó-képességben a Volvo győz, mivel a Centroliner a miskolci igények szerinti 40 ülő és 92 álló hellyel rendelkezik, a Volvo pedig a BKV specifikációja alapján 36 ülő és 126 állóhelyet biztosít az utasoknak, négyzetméterenként 5 álló utassal számolva.
A végig alacsonypadlós kialakításnak és a modern belső térnek köszönhetően elképzelhető, hogy sokan észre sem veszik, hogy nem egy Volvóra, hanem egy Neoplanra szállnak fel mikor fáradtan hazafelé igyekeznek a munkából.
Aki mégis felfigyel rá és hasznos észrevételeit vagy véleményét megosztaná a BKV-val, az elmondhatja ezeket a 258-4636-os telefonszámon, vagy írhat e-mailt az ugyfelszolgalat@bkv.hu címre.
Forrás: 255.hu