Azon kevés tuningcég közé tartozik az Edo Competition, amely nem elsősorban légszűrők, spoilerek, felnik eladásából tartja fenn magát. Elég ha tudjuk pl., hogy az amúgy közúton nem, csak versenypályán használható Ferrari FXX-et leműszakiztatták.

Korábban már foglalkozott a vállalat a Ferrari alapítójának nevét viselő Ferrari Enzóval, igen meggyőző 700 lóerőt kihozva motorjából. Ám a fejlődés nem áll meg! Rátettek még egy százast. Az eredetileg 650 lóerő helyett immár 800 lóerőre képes a V12-es blokk.

Ehhez persze a korábbiaknál komolyabb és sokkal drágább beavatkozás kellett. Módosítottak a hengereken, új dugattyúk, hajtókarok, csapágysor, szelepek kerültek a motorba, de kicserélték a légszűrőt, a kipufogót és a katalizátort is. Emellett üzemanyaghűtőt és a gyorsabb váltásért új kuplungot szereltek be.

A sportkipufogó gombnyomásra üvölt
A váltó sokkal gyorsabban kapcsol

A váltó sokkal gyorsabban kapcsol

A váltó sokkal gyorsabban kapcsol


A 800 lóerős Ferrari igen meggyőző menetteljesítményre képes: végsebessége eléri a 380 km/órát, ugyanakkor a gyorsulása sem akármilyen. Az Edo szerényen a 0-300-as sprintidőt adja meg, amely ennek a járgánynak 19 másodpercig tart, ezzel könnyedén hagyja mag mögött a Mercedes SLR McLaren-t, amelynek egy ilyen mutatványhoz 30 másodperc kell.

Sokkal inkább az 1001 lóerős Bugatti Veyron az ellenfele, amely alig pár másodperccel gyorsabb. Akiknek ezt az autót szánják bizony ilyen kérdései vannak.