A BMW-csoport együttműködésre lépett az Autodeskkel, a kétdimenziós és háromdimenziós tervezői szoftvermegoldások vezető szállítójával. Az informatikai vállalat realisztikus, animált modelleket hoz létre a BMW-, a MINI-, valamint a Rolls-Royce-modellek tervadataiból.

Ennek elsősorban a marketingesek örülhetnek, mert a virtuális modellek már azelőtt felhasználhatók a hirdetési anyagokban: televíziós reklámokban, szórólapokon és a vállalat weboldalán, mielőtt a gépkocsik gyártása megkezdődne.

A számítógépes szoftverek segítségével a gyártók látványterveket készíthetnek hirdetéseikhez, így költséges prototípusok megépítése nélkül kezdődhet meg a különböző márkákhoz kapcsolódó marketingtevékenység. A hirdetésekben olyan elemek is megjelenhetnek, amelyek a hagyományos fényképészeti eljárásokkal nehezen vagy túl magas költségen lennének kivitelezhetők.

A következő három év folyamán az Autodesk és a Mackevision – a járműadatok számítógépes látványterveinek elkészítésére specializálódott vállalat – a BMW-csoport több mint 240 járművének virtuális modelljét készítik el.

Mindez ugyanakkor rossz hír a kémfotósoknak, hiszen a BMW-nek nem kell a lelepleződés esélyével reklámfilmet forgatni a jármű bemutatója előtt.

Forrás: TechNet.hu