Hazai pályán is lendületben maradnak a fordosok?
Alig néhány nappal a Forma-1 Magyar Nagydíját követően újra versenyautóba ül Kimi Räikkönen. A Ferrari finn pilótája ezúttal nem a maranellói versenyautót vezeti, hanem újra ralizni fog.

Azonban a korábbi próbálkozásaival szemben ezúttal a rali-világbajnokság egyik futamán, a Finn-ralin áll rajthoz a 2007-es Forma-1-világbajnok. Räikkönen ezúttal is egy Fiat Punto Abarth-tal fog indulni. Az autó négykerék-hajtású, teljesítménye pedig nagyjából harmada (kb. 240 LE) Kimi „normál” gépének.

Kimitől a sajtótájékoztatón megtudtuk, jelenleg még van másfél év a Forma-1-es szerződéséből, de ha az lejár, akkor sem akarja abbahagyni az autóversenyzést. Nem tartja elképzelhetetlennek, hogy a jövőben a rali-világbajnokságon álljon rajthoz. Addig azonban még nagyon sokat kell tanulni, erre nagyon jó lesz ez a verseny.

Bár Räikkönen maga is hazai pályán versenyez, ám a közönség ezúttal nem elsősorban neki fog szurkolni, sokkal inkább a Ford-gyár két finn versenyzőjének Mikko Hirvonennek, illetve Jarri Matti Latvalának. Előbbi annak köszönhetően, hogy az utóbbi három versenyből kettőt megnyert, illetve egy második helyet is begyűjtött, vezeti a bajnokságot, így a verseny legfőbb esélyese.

Persze nem szabad megfeledkeznünk Sebastien Loebről, aki bármely versenyen győzelmi eséllyel indul. A Finn-rali hagyományosan az egyik legkeményebb futam. Az elmúlt 58 évben csupán hét nem finnek sikerült itt nyernie, tavaly épp a citroënes diadalmaskodott.  

A sportág történetében a hat leggyorsabb raliból öt Finnországban zajlott, minden idők leggyorsabbja a 2005-ös volt 122,86 km/órás átlagsebességgel. Talán éppen emiatt döntött így Kimi Räikkönen, hogy itt mutatkozik be a rali-világbajnokságon.