A Nissan tegnap bemutatta a Leafet (falevél), amely a gyártó ígérete szerint az első elfogadható árú és valódi, nem csak városi szaladgálásra használható, teljesen elektromos hajtású autó lesz.
A 2010-ben a japán, az észak-amerikai és az európai piacon is bevezetendő Leaf fő jellemzője természetesen a null károsanyag-kibocsátás. A lítiumion akkumulátorok és az elektromotor 107 lóerővel és 280 Nm-es nyomatékkal valódi vezetési élményt nyújtanak, a Nissan pedig azt állítja, hogy az ötszemélyes autó egy töltéssel 160 kilométert tud megtenni, ami felméréseik szerint a világ autósainak 70 százalékának igényeit lefedi, azaz a többség számára mindennapi használatra is tökéletesen megfelel.
Az akkumulátorok gyorstöltéssel 30 perc alatt 80 százalékra tölthetők, míg a hagyományos hálózatról 8 óra – egy éjszaka – alatt kerülnek teljesen feltöltött állapotba.
A Leaf árát is a megcélzott széles közönségnek megfelelően határozza meg a gyártó, az ígéret szerint a villanyautó nem kerül majd többe egy magasabb felszereltségű, középkategóriás hagyományos autónál.
Az autó tervezésénél fontosnak tartották, hogy a Toyota és a Honda amolyan „csodabogaraknak” tartott hibridjeivel ellentétben a Leaf formaterve hagyományosabb, könnyebben elfogadható legyen, ezért alakja nissanos, de nem nagyon üt el a kategória más szereplőiétől. A(z aerodinamikai) hatékonyság érdekében persze van néhány, a szokásostól eltérő megoldás: a belső égésű motor hiánya miatt hűtőnyílásokra sincs szükség, az autó padlóját is a lehető legsimábbra tervezték, de még a buborékalakú lámpákat is úgy alakították ki, hogy eltereljék a légáramlatokat a visszapillantó tükrökről, egyszerre csökkentve ezzel a légellenállást és a szélzajt.
A Leafet fejlett IT-rendszerrel szerelik fel, amely többek között kijelzi az autó által még megtehető távolságot és egy globális adatközpontra csatlakozva megmutatja a közelben található töltőállomásokat.