Bár szerkesztőségünk pár hete premier előtt már alaposan kipróbálta a Nissan luxusmárkájának nemesen egyszerű, mégis fantasztikusan tökéletes-közeli autóját, és a szalont is átadták már egyszer, most újrabootolt az Infiniti Magyarországon. Elmentünk, de megvalljuk őszintén, nem a szalonra voltunk kíváncsiak, inkább a G37 Coupéra.

Teli tankkal a garázsba

Egyelőre német rendszámmal
Egyszerű, puritán luxus

Egyszerű, puritán luxus

Egyszerű, puritán luxus


Mégis a szalon és a szerviz szolgáltatásainak bemutatásakor maradt inkább tátva a szánk. Egy Infinitivel kiállva a szalon kapuján nem kell attól tartanunk, hogy a kocsi nem gurul el a legközelebbi benzinkútig sem, mint régen a Merkúrnál átvett Zastava.

A kocsikat teli tankkal adják át, 98-assal feltöltve persze, hisz így pár lóerővel többet tud leadni a motor, mintha csak 95-öst inna. Be se kell érte menni a szalonba: a kereskedés tréleren kiviszi a kocsit az ügyfélhez és beállítja a garázsba.

Japán luxus a Hősök terén

Japán luxus a Hősök terén

Japán luxus a Hősök terén


Szervizlátogatás után is rátankolnak legalább negyed tankot a kocsikra. Nem ám akárhol! A tulajt kifaggatják, hogy inkább a Shellben, ÖMV-ben, MOL-ban hisz, és kedvenc kútján dübbentik meg a tankot. Ez a luxus, nem a fa meg a bőr!

A magyar szalonban új Infinitit vásárlóknak járó assistance szolgáltatás keretében a lerobbanás után csak felébe kerül a szálloda. Sőt, az ottani szolgátatások (fodrász, manikűr, masszázs) felét is állja az Infiniti. (A pornócsatornát nem kérdeztük meg, de alighanem azt is.)

Jól tart és kényelmes

Jól tart és kényelmes

Jól tart és kényelmes


Persze nem csak a szolgáltatások, a kocsik se rosszak. A rövid kör a négykerék-kormányzásos (a Laguna GT rendszerével rokon, de nem ugyanaz a rendszer), 320 lovas luxuskupéval maradandó élmény volt. A nagy forgalomban nem sikerült kipróbálni, mit tud igazból, de az biztos, hogy nagyon nyugodt, mindig bőséges tartalékokkal rendelkező autó.

Szép a hangja, erős, a modern motor alig szennyez, méretéhez képest keveset eszik. Önzáró differenciálmű, kemény, sportos futómű, gondosan hangolt kipufogórendszer teszi még élvezetesebbé a Coupét.

Nem baj, ha fúj rá a szomszéd

300 lóerő, 360 Nm

300 lóerő, 360 Nm

320 lóerő, 360 Nm


Az autó egyetlen hibája, hogy  nem nyitható a hátsó ablak, igazán szép és nemes kupék ezt azért szokták tudni. No sebaj, cserébe viszont az Infinitit nem pöttyözi ki a rozsda a felverődő kavicsok helyén: műgyantatartalmú önjavító lakkrétege nem pattan meg egy-egy szilánk nyomán.

Zárásként álljon itt a gyártó mottója: ha a szomszédodnak nem tetszik az Infinitid, akkor jó munkát végeztünk! És valóban, ezek a kocsik nem simulnak be a tömegbe, bizony kilógnak a sorból. Szerintünk jól teszik.