Nemsokára elkészül az új Ford Fiesta S2000, a gyár legújabb raliautója. A brit M-Sportnál, április óta fejlesztett versenyautóval indul a Ford a rali világbajnoki futamokon két év múlva.

Loriaux, az agy

Magáncsapatok már építettek Fiesta raliautót
Állítólag erős lett a motorja. Az S2000 szívó kétliteres motorokat jelent, 275 LE körül

Állítólag erős lett a motorja. Az S2000 szívó kétliteres motorokat jelent, 275 LE körül

Állítólag jó lett a motor,  275 LE körül tud


A Fiesta S2000 mögötti agy Christian Loriaux, a z M-Sport technikai igazgatója, aki 2001-től tervez Focus WRC-ket. Loriaux nagyágyú a ralisportban, a négy éve elhunyt Richard Burns az általa tervezett Subaru Impreza WRC-vel nyert ralivébét 2001-ben.

Száműzött anyagok

A Fiesta S2000-hez negyvennél több bukócsőszett közül választották ki a fejlesztők a megfelelőt, gyakorlati teszteknek is alávetve a védőeszközt. Költségcsökkentési okokból az FIA megtiltotta titánium és szénszálerősítésű műanyagok használatát, ami az S2000-es Fiestát is érinti. Az autó augusztus végére állhat össze, akkortól tesztelik majd a pilóták.