A luxusautók és sportkocsik között egy ideje Európában is hódít a fehérmánia. Ám nemcsak a gazdagok fedezték fel a színt, de a hagyományos autók vásárlóinál is kedveltté vált. Ezt bizonyítja a Ford felmérése is.
2009 első hét hónapjában hazánkban 7359 új gépjárművet értékesítő, és így magyarországi személyautó- és haszongépjármű-piacon az első helyen álló Ford megvizsgálta, mely színek és motorok a legnépszerűbbek vásárlói körében.
Kiderült, hogy egyértelműen a fehér (Frozen White) szín volt a legnépszerűbb, ez teszi ki az értékesítés mintegy 28%-át. Persze a listán szerepel a rendőrségnek eladott 700 fehér Focus kombi is, de ha azokat kihagyjuk, akkor is marad a fehér az élen 26,5%-os aránnyal.
A második legnépszerűbb szín az ezüstmetál 15,4 százalékkal, amit nem sokkal lemaradva követ a fekete 9,4%-kal. A hazai vásárlók továbbra is viszonylag konzervatívak a színválasztás terén, hisz e három szín teszi ki az értékesítések nagyságrendileg 50%-át.
A motorok terén a legnépszerűbb, valamennyi Ford-modellt tekintve a rendőrségi tendertől függetlenül az 1,6-os benzines erőforrás, ezt követi az 1,4-es benzines.
A legnépszerűbb autó a Focus, minden harmadik eladott Ford ilyen. Ám nemcsak házon belül sikeres a típus, de összességében Magyarországon is. Az év első hét hónapjában a Focusból kelt el a legtöbb hazánkban.